Alla inlägg den 19 februari 2019

Av K G - 19 februari 2019 01:01

Äntligen var det dags att åka på cup igen i fredags! Föreningen ordnar med hotell så att vi alla bodde på samma. 3 lag var med, Bantam B, Squirt A1 och så vi Squirt B. 


Vi började med ett stopp på absoluta favorit pizza-stället i Mystic.    

Sen vidare till ishallarna. 5 olika hallar alla inom 20-30 minuters körning. Providence visade sig vara en stad med ett myller av vägar. GPS:en fick jobba!

 


Bästa laget!  

Hotellet var gigantiskt men trevligt. Pool fanns så efter lördagens morgonmatcher (Olle fick hoppa in och hjälpa i A1 laget eftersom de saknade några spelare) så var det bad som gällde☺️Elli som inte hoppade jämfota över en cup-helg fick hänga på en av familjerna tillbaka när vi stannade för Olles andra match. När vi kom tillbaka var hon, lillasyster Alexandra och killarna redan i. Det blev en ok helg även för henne☺️


Hotellets frukost var DYR så vi tog närmaste Starbucks på väg till lördagens morgonmatch. Den låg i ”The Financial District”. Gammalt och nytt blandat.

 


En av ishallarna.  


Fredag kväll ordnade laget biljetter till en match. High School hockey. Vardera lag hade ett band på läktaren som spelade. I paus hade de tävling om vilka som spelade mest/bäst😂  


Browns maskot.  


Lördag kväll var det bowling och laser-tag som gällde. Olle krockade med ett vapen😳  

Söndag var TIDIGT så frukost/brunch blev på ”The Modern Diner”. Ska vara Connecticut’s bästa diner. Gott var det och läcker inramning!

 

Många som ville vara med på bild🤣 Trötta ögon efter en cuphelg fick vila i bilen på väg hem. Inget final-spel tyvärr men det innebar en extra ledig dag hemma idag istället💕 Laget som Olle hjälpte tog guld så lite skimmer fick vi med oss ändå🤩

  Presidents Day och National Drink Wine Day 😂🥂idag. Olle tränar. Jag bloggar. Hamstrarna kilar runt i sina bollar. Jag hör ett prassel bakom mig där jag ligger på mattan framför öppna spisen. Vänder mig om så att jag precis ser Ninja, Olles hamster, ta ett skutt nerför trappsteget! Den har rymt från bollen!🤪 Puh, infångad. Finns 1000 ställen att försvinna på mellan tvättstugan och där jag är så lite skakis blev jag.



Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards