Alla inlägg under maj 2018

Av K G - 30 maj 2018 01:02

  

   

  

Vi tog oss en ny skön sovmorgon och hoppade faktiskt över paraden på Memorial Day. Vi gör den nästa år, tänkte vi🤗


Vi tog oss sedan ner till stranden där vi hade några sköna timmar.     


På väg hem tog vi en avstickare till golfbanan, jag har ju varit regerande mästare i vår putt-tävling. Någon i familjen har tyckt att det varit lite obekvämt 


Han vann den här gången🤪


En fantastiskt god middag fick han laga sedan, skaldjur är billigt!   


Ikväll började ”play-offs” i baseballen, coacherna tyckte att vi kunde lämna kvar Olle nu när vi åker till Sverige😂


För det är det vi gör! På fredag går flyget, vi längtar! Fredrik jobbar som vanligt (och lite till) så planeringen ligger på mig. Ska nog gå bra! Idag städade jag bl a ur bilenKillen som kör oss till flygplatsen och sen kör hem vår bil ska inte behöva drunkna i all sand och annat skräp.


Väldigt mycket planerande är det med stopp på flera ställen, en student och två ”mottagningar”. 


Men SÅ roligt det ska bli!!



Av K G - 28 maj 2018 03:26

   

Torsdag och fredag hjälpte jag till när Olles klass skulle göra ”sugar skulls”. Det är en tradition, spanska-fröken håller i klassen.

Smör, vaniljextrakt, vatten och MASSOR med socker. ”Degen” gjordes ena dagen. Sen skulle de smyckas med färgglatt godis. Burr, så sött!!





    Lördag var otroligt varm! Olle och jag tog en avstickare till stranden. F var hemma och förberedde salsan till kvällens grillning. Arvidssons och Ångströms den här gången. 

Den här krabaten stötte vi på:


   En ”snapper”, kan bita av ett finger😳


En jättetrevlig kväll blev det, och vi fick besök av fler ”vänner”, eldflugorna är tillbaka!

När gästerna gått och vi röjt undan satt F och jag ute till mitt i natten, så skön temperatur!


    Den här bilen körde bredvid oss idag, 50 km/h. 😂


I em såg vi    


Så bra film!


Imorgon är det Memorial Day. Parader och marknader planeras överallt. 


Om vädret tillåter blir det stranden för oss🌸




Av K G - 24 maj 2018 04:54

Pollenet slog till slut till. Nästäbban är svår!

Senaste dagarna har varit vardag på alla sätt och vis. Kiropraktor, bibliotek, baseball och gymnastik har avlöst varandra. 


Upptäckte ett nytt lunchställe idag, Organika. Hälsosam mat med stor variation🙏

Kvällen tillbringade vi hos familjen Svartz, vi samlades för att träffa och välkomna en ny familj😁


Men det största idag, Olle tappade en till tand! En sån fin ask fick han i skolan, där han tappade den:

 


Av K G - 21 maj 2018 00:15

  


9 C och regn var det lördag morgon när Olle och hans skola hade sitt Color Run. Ett springlopp med färginslag.  

Barnen sprang fyra varv och glada föräldrar/volontärer sprayade dem med färg😜

Före   

Efter  



På kvällen hade vi en BBQ inplanerad, med familjerna Tretow och Archibald. Regnet det bara öste ner så det blev en grillning från uterumsdörren och sedan sittning inomhus. Mycket trevlig kväll! 

F var redan innan trött efter kundkväll i fredags, så idag söndag tog vi en rejäl sovmorgon 


Det var mulet men när jag öppnade dörren ut till baksidan slog värmen emot! Vilken temperaturskillnad!! Idag har varit så behaglig


Sverige tog VM-guld!!!🏆🥇

Av K G - 16 maj 2018 01:07

   

Det var precis vad mitt förra inlägg var! 


Jag och barnen körde till Olles baseball-träning 16.15, tryckande värme, semesterkänsla i solen. När vi kom ut en timme  senare hade himlen öppnat sig och ett åskväder utan dess like tagit över. F’s flyg ställdes in, tågen stod still, kaos i trafiken och träd som fallit. Vad händer då? Strömavbrott. Men inte vi så här långt😬




Av K G - 15 maj 2018 19:19

   

Det är inte så mycket, förutom de vanliga träningarna, inplanerat den här veckan. 


Jag fortsätter med ”fokus rygg”. Kiropraktorn tyckte tyvärr att det kunde vara idé att prova vara utan spinning. Iallafall mellan två behandlingar. För att se om effekten av behandlingen håller längre. Trist! Jag har istället letat rätt på core-pass, baske mig om inte de där musklerna ska kunna göra vad de är till för!


F är iväg på en ny resa, Indianapolis och Minneapolis den här gången. Det vet väl alla som reser i tjänsten att man hinner se SÅ mycket av de städer man besöker😁


En fullkomligt dimmig morgon slog om till det här


Vi väntar på att hyresvärden ska komma och titta på trädäcket som inte mår så bra, tömt alla möbler. Solstolen fick komma fram en stund🌞😁


Av K G - 14 maj 2018 00:22

  

De viktigaste bilderna först:


      

  

Härliga helg!


Fredag em åkte jag och E o O in till stan för att möta upp med F.Musikal och hotell var bokat, man fyller ju bara 45 en gång 


Vi bor ju inte över i stan så ofta, nånsin, så erfarenheten med hotell i stan får vi jobba på😜


Uppradade polisbilar mittemot hotellet sa väl på ett sätt lugnt område. Men på ett annat, olycksbådande sätt, sa det ”högljudd natt”! Sova intill en polisstation, check! Eller ”vakna-av-sirener-stup-i-kvarten”, check!


Innan musikalen skulle vi äta,   Chevy’s tex-mex, sicket ställe! 


  Vi fick t o m en liten serenad!


Vidare till musikalen, Olle var trött innan men när den började vaknade han till! ”Frozen” den bästa musikal jag sett hittills! Breath-taking!    



Efter LITE sömn ()skulle vi hitta frukost, Galaxy diner levererade! 


En promenad till tunnelbanan efter det, vi hälsade på F’s kollega Johan med familj. På vägen passerade vi en originell lösning  Ett utomhus-akvarium.


Utsikten från huset där familjen bor var exceptionell!   

 På Times’ Sq gjorde man reklam för ”Rampage”, den ska vi se!


Skönt att komma hem, montering av sängar, gräsklippning och allmän rensning gällde.


Idag firade USA och Finland Mors Dag. 


Jag fick ett paket med ansiktsbehandlingar i födelsedags/morsdags-present. Lyxigt att kl 2 pm åka och bli ompysslad en timme. 


Efterrätt a’la Elli, brownie med grädde, palt-koma nu😍



Av K G - 9 maj 2018 01:59

Jag fick den bästa starten på min födelsedag! Småsyskonen med pappa hade kokat ihop en väckning med sång❤️

De stora på länk från Sverige och de små bredvid mig. F var med från sin plats på tåget🤗. Jag älskar min familj💗


Utflykten med Olles klass väntade sedan. 

   


Så trevlig utflykt där jag överraskades med sång från hela Olles klass, ”Happy birthday to you”!


Mer baseball sedan 


Vi hämtade F på tåget och tillbaka igen stod en ny överraskning på uppfarten

   Tack familjen Archibald, jordgubbar var precis det jag önskat mig😍

 



Blommor från Grand Central kom hem med F

   


Jag tog ledigt från matlagningen och köpte hem sushi från Balducci’s

 



En perfekt födelsedag, toppen blev den bokning vi gjort för att se ”Frozen” på Broadway på fredag!


Tack för alla gratulationer!

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards