Alla inlägg under mars 2018

Av K G - 30 mars 2018 18:46

 

  

Passover heter högtiden som firas här. Önskar att jag kunde återge exakt vad man firar men jag har bara snappat upp lite här och lite där. Ska fråga någon vid tillfälle. Det är en av sakerna jag gillar med USA, man får inblick i många kulturer, religioner osv. Här är vad som finns på nätet: 


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Passover



I matbutiken finns två gångar med ”passover-mat”.







Av K G - 30 mars 2018 01:10

  

 

Blev överraskad över min egen upprymda känsla när vi kom till Olles första träning! Jag gillar baseball


Tränarna kom till planen och sprudlade, nya mammor (och gamla) att prata med, skön temperatur trots molnigheten. 


Härliga vår!

Av K G - 29 mars 2018 15:05

   

   

En mellandag 🤗 idag. Tvättat och bäddat om för nästa omgång gäster. Kusinbesök väntar! Som barnen längtat🤗

Ikväll drar baseballen igång, Olle kommer att spela i Cleveland Indians


Elli fortsätter med sin ”tumbling” och ”Drills and Skills”. Gymnastik alltså😁 Är imponerad av hennes snabba utveckling!



Imorgon är det ”Good Friday” och barnen är lediga från skolan. 

Av K G - 28 mars 2018 13:46

     Olle tog en plats i lag! Puh!


Nu ska jag åka och träna, våra gäster får i lugn och ro packa ihop och komma iordning för att senare idag åka vidare in till New York. Tack för oförglömliga dagar familjen Landbring! Nästa gång måste vi ha en röra😂 (internt skämt,sorry🤗)

Av K G - 26 mars 2018 04:15

Efter midnatt kom våra gäster äntligen🤗


Baseball try-out för Olle imorse och sen lite sightseeing och Jumanji på bio, ungefär vad vi alla mäktade med😁😴🤩


Olle är vidare till sista omgången try-outs i hockey imorgon, fortfarande ett 70-tal barn som gärna vill spela i ett av de tre lagen. 😞 Ja, jag är från Sverige, jag tycker alla borde få plats att spela😤🤗



Av K G - 24 mars 2018 05:07

  Suddigt,oklart, så även för oss. Olle finns med där. Tidig morgon, sen gymnastik med Elli. SEN kommer Landbrings. Äntligen! 😁🤪


Frukosten är förberedd. Olle är förberedd på att ha kul på isen. 🏒👍💫


Av K G - 22 mars 2018 15:57

Visst kom det snö och visst blåste det, lite. Men här hos oss var det mer som ett snöfall.


  Såhär ser det ut idag. Trädgrenen är från förra stormen.


Det kan vara så att det stormade mer runtomkring oss, vad vet jag? Tacksam att det blev lugnt den här gången. 


Snart utvecklingssamtal med Olles lärare och ikväll är det try-out #2 för Olle. 🏒

Av K G - 21 mars 2018 20:34

  

 


Vitt igen


Alla flyg till JFK är omdirigerade eller inställda. Skolorna stängde 3 timmar tidigare.


Nu väntar vi bara, kulmen ca 22 ikväll. 

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards