Alla inlägg under februari 2020

Av K G - 29 februari 2020 18:01

 

Av K G - 29 februari 2020 01:55

En utflykt dit med lunch idag. Har alltid bara passerat igenom på väg till andra ställen. Var tidig så jag hann promenera en sväng. Trevlig stad! Blåsigt har det varit ett tag nu. Kallt! Ikväll tog Olle med sig två kompisar ner till Sherwood Island. De hade jätteroligt och på barns vis rörde de sig varma. Jag på vuxet vis promenerade efter dem och FRÖS!!

Av K G - 23 februari 2020 21:07

Av K G - 23 februari 2020 15:50

En härlig vecka har det varit, trots operation. Den gick bra och återhämtningen har varit över förväntan. Med vänner som hälsar på och kommer med soppa, te, tidning och annat gott så kändes det inte ensamt heller. Och när familjen får uppleva härliga skid-dagar känns det toppen! Ny operation är bokad i vår men det tar vi då. Lite bilder från veckan.

Av K G - 19 februari 2020 00:38

Vi hann se hockey, äta middag med Emil, gå på bio (Jumanji, nya), äta brunch på Diner, nämligen Modern Diner. Också med Emil.

Intressant att se hela "industrin" med agenter på läktarna och utanför omklädningsrummen. Vi träffade Emils tränare i New Mexico, Phil Fox. Vi sprang också på Mattias Bäckström, lagkamrat från Malmö-tiden. Killarna spelade bra hockey.

Imorgon är F ledig för att köra mig till och från sjukhuset och sedan åker han och Elli o Olle till Hunter Mountain tors - fre för lite skidåkning. Jag o hamstrarna stannar hemma och vilar oss lite  

Av K G - 17 februari 2020 14:35

Attleboro here we come!

F är ledig för att det är just den dagen, tagit ledigt resten av veckan också men det kan vi återkomma till. Goda mackor och kaffe i bilen, solen strålar, musik i radion.   Ca 2 timmars körning och första av två matcher är kl 12. Killarna är utplockade och skickade från sina respektive lag och sätts idag ihop till helt nya lag. Ska bli spännande att se hur de löser det.

Av K G - 12 februari 2020 19:59

Det är härligt att kunna bryta av bland läkarbesöken och ta en dag med kompisarna i stan. Får sota för det nu efteråt när värken tilltar, men det är värt det! Blandade bilder från dagen.


 

Av K G - 10 februari 2020 22:31

Jag har aldrig opererats och nu plötsligt är tre operationer inplanerade. Den som jag hoppas kommer göra mest skillnad är ryggen. Efter mycket smärtor, obehag och begränsad rörelseförmåga har jag äntligen hopp om att kunna återgå till min träning! Tänk att kunna gå uppför en trappa utan att ha ont.   I övrigt vaknar Olle och jag vid sådär 4-snåret på morgonen. Priset man får betala när man rest fram och tillbaka till Sverige.   Testar nytt grepp om orkidéerna, mamma hade lyckats få nytt liv i sina.

Ovido - Quiz & Flashcards