Alla inlägg under januari 2019

Av K G - 30 januari 2019 20:35



En sträng kyla råder just nu i delar av USA. Vi väntar en släng av det inatt med ca 2-3F. Inget i jämförelse med de -33C på andra håll, men kallt nog! Väntar in barnen nu så att jag kan tända brasan (vill gärna att någon är hemma hela tiden när den är tänd).

Idag tränade jag äntligen igen, Olle och jag åkte på någon ”bugg” i helgen och min måndag gick åt till att sova mest. 

Spinningen var jobbigare än jag kan komma ihåg att jag tyckt och jag kände mig så svag. Men efteråt var det så skönt, så skönt. 


Två bilder på något som gjort mig så glad senaste dagarna


Älskar grönska och fick en hel del sådant i helgen❤️


 


Älskar lakrits och fick en leverans av det idag❤️  


Av K G - 26 januari 2019 16:36

         

  

  

Känns inte som att det händer så mycket just nu som kan fylla ett inlägg här på bloggen. Funderade på om det är så eller om det bara har blivit så bekant och hem-vant att jag inte reflekterar så mycket längre. Och så är det nog. Även om det känns som att veckan bara gått så har jag ju hunnit träna, träffa vänner över fika och lunch, vi har ätit middag på Little Barn (latmasken slog till och jag varken orkade planera eller laga mat), kört till träningar och såklart skött min sekreterar-tjänst och tagit hand om kontakterna med försäkringar och annat. Och det är ju skönt såklart, att det bara lunkar på Jag påminner mig också om varför jag började skriva här. Det är ju för att våra nära och kära (och andra som vill) ska kunna vara med oss här, och få inblick i vår resa. Så några rader om ”ingenting” är ju också inblick🤗


EN ny grej är att jag har träningsvärk UNDER mina fötter😳jag skulle tro att det är efter aerobics-passet i torsdags. Det vanliga Cardio Shred var inställt och en vikarie hoppade in. Min koordinations-förmåga, eller brist på, gör att jag normalt undviker såna pass. Men det kändes synd att bara åka hem igen när jag ändå tagit mig dit. Dans-moves till Saturday Night FeverVilken syn det måste ha varit, gjorde nog ont i ögonen på de stackare som råkade titta in i salen🥴😂men den bjuder jag på, det var faktiskt kul!


Hockey med Olle står på tur, strålande sol idag.


 Bara text i ett inlägg kan ju vara lite tråkigt så jag slänger in ett par bilder






Av K G - 19 januari 2019 05:06

Igår vaknade Olle med hosta. En torr hosta som sa antingen SJUK eller vila och ok. Han stannade hemma och vi hade en skön slappdag tillsammans. Det första han frågade var: ”jag kan väl spela imorgon?”

Så de har sett fram emot utomhusmatchen i Greenwich🤗


Imorse när han vaknade var hostan i schack och skolbussen hämtade. 

SÅ glad att han kunde spela, ännu en upplevelse att komma ihåg🥰        

Olle fick ett nytt smeknamn, ”The Cleaner”. Han spelar back😁


Elli körde på med tumbling, logistiken gjorde att hon fick värdefull hjälp av Tobias att ta sig till och från träning👌



Av K G - 17 januari 2019 04:07

 

Så kom den upp. Har översatt det engelska ordet ”banner” och hittade banderoll, baner, standar mm. Vilket ord som än stämmer bäst så är den grann. Olles namn kommer i många år framåt finnas på väggen i Twin Rinks i Stamford. Stort! 🤩

Av K G - 13 januari 2019 05:08



Då ringde klockan imorse. Match 8, i Shelton. Trevånings-ishallen med infravärme på läktaren😁


När vi kom hem orkade vi bara lite pyssel hemma, Elli sov hos kompis så henne såg vi inte skymten av. Power-nap x2 förberedde för kvällens utflykt. Derby mellan Islanders och Rangers farmar-lag. I AHL. Olles kompisar från skolan skulle sjunga mellan första och andra perioden, ett familjeevenemang. Vi satt alla på samma sektion, mycket prat, trevligt! och mycket mer fokus på annat än hockeyn märkte vi snabbt. Några svenskar var med i de båda lagen. Olle hade förberett sig, han ritade en skylt från minnet i ”art-class”.  


Ett tydligt mål med kvällen: att få en puck efter uppvärmningen      


Nr 13 i Bridgeport Sound Tigers, Gionta, var lyhörd, pekade på Olle med klubban och skickade över en puck!!  


Glädje!


Hyllningar genomsyrade matchen, tillsammans med reklaminslag. 


Amerikanska flaggan rullades ut och bara det var ett skådespel, hela flaggan vajade förutom hörnet i blått med stjärnor som hölls stilla.   



En härlig kväll på tre man-hand. Elli? Hon vägrade följa med och körde dubbel-sleepover istället🤗


Ny match imorgon fast först 10.10🤩”Sovmorgon”


Under dagen har vi följt Emil i hans match och Anni som kämpar på i sitt jobb. Kan det bli bättre än att vara här OCH få vara del av där? ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Av K G - 11 januari 2019 22:18

   

En massa, massa träning med Malin, ett besök på Manhattan, en knäoperation, en underbar kör-kväll på Bedford Och idag en lunch på det.     

Bankens kontor på Manhattan  

Fredriks vänner  

fler vänner


Förhoppningsvis ska nu knät bli bra igen, efter 22 år med småbekymmer och en höst med STORA bekymmer. Mycket kan sägas om sjukvård och försäkringar här, en sak som kan lyftas fram den här gången är hur snabbt det kan gå. Läkaruppföljning måndag, operation onsdag👍

En jätte-kör sjöng för oss. Coleytown eleverna flyttades över till Bedford p g a mögelproblem. 135 elever spelade i Orchestra. Maffigt!!


Av K G - 7 januari 2019 01:47

   

  

Japp, de vann i hockeyn🇫🇮 mot USA.


Men vi såg inte matchen eftersom vi dels behövde sömnen imorse och sedan hade en egen match att åka till, Olles.

Lite trötta i hatten efter en trevlig och sen kväll hos familjen NordinBara att ladda om till eftermiddagen sen. Vi var inbjudna till en familj längre bort på gatan. Esra och jag har träffats lite nu och då och nu skulle vi äntligen träffas med familjerna. De är från Turkiet och timmarna gick fort, det fanns mycket att prata om. 


Veckan som gått? 


Barnen tyckte tre dagar i skolan var alldeles för länge😆

Vi har ”av-julat”.

Aktiviteterna är igång igen.

Olle har varit på Alex bio-kalas.

Träningen är igång ordentligt.


Ett “julpynt” fick stanna




En tänd brasa, nersläckt hus, nerbäddad familj. Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa en av mina nerladdade böcker. Få se hur länge jag orkar hålla ögonen öppna😂

Av K G - 2 januari 2019 02:38

Tummen upp för nyårsmaten på Tarry Lodge  

och efterföljande ”drinks” hos Ångströms. Elli blev förälskad   


Första dagen det här året tillbringade vi här  


Och såg det här          


Man har byggt kopior, små, av byggnader på Manhattan. Helt i naturmaterial, kottar, ekollon, löv, pinnar, svampar mm. De hade man sedan arrangerat i det stora växthuset och runtomkring slingrade sig modelljärnvägar. 


Lite kompislek på kvällen och nu redo för lite sömn. Imorgon startar träningen igen efter ett skönt jullov🤗

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards