Alla inlägg under juni 2020

Av K G - 29 juni 2020 04:10

Paddleboard är beställd, kajakerna ska beställas. Att vi dröjt så länge?!? Finns öar att upptäcka och många paddeltag att jobba igenom. Den här miljön!! Tack Camilla och Christer för en förstklassig förmiddag!
F skulle testa hur säker kajaken var, otippbar? och hamnade i vattnet. Underhållning!

Av K G - 28 juni 2020 02:43

Det blir semester hemma i år. Fler och fler stater visar ökande fall och karantänreglerna hårdnar igen. Med min väntande operation är det bara korkat att ge sig ut och resa, den ställs genast in om vi varit utanför staten.
Vi önskar givetvis att vi var samlade, hela familjen. Som läget är är vi ändå tacksamma att de stora har det bra i Sverige och vi är i en semestermiljö. Sista bilden är på mina potatisar som snart går i blom. Lagom till firandet på 4th of July!? Trevlig kväll med norska vänner på Spotted Horse.
Läste att Island väntar nytt vulkanutbrott?!??

Av K G - 24 juni 2020 21:35

Elli kör paddleboard och Olle har några ispass.

Upptäckte att företaget vi bokade fisket med förra året har en jättefin bild som presentation🥰

Jeepen ser ut att ha varit på riktigt äventyr men det var bara asfaltsågning med vatten/lera som gjorde den så cool😂.

Olle och jag lämnade tjejerna på kursen och körde och köpte glass innan vi åkte till stranden som var nästan tom?! Eller iallafall långt ifrån fylld.

Av K G - 23 juni 2020 17:20

Äntligen är vår plaskepöl på plats!

Av K G - 21 juni 2020 16:12

Mattias skrev och sedan framförde den här nubbevisan på midsommar  

Av K G - 21 juni 2020 02:26

Bra upplägg, sill-lunch hos oss, pool och fika/drink hos Tretow och grill hos Nordin. En perfekt dag i tryckande värme!
Diverse lekar på det var pricken över i!

Idag kom så vår chiminey

Av K G - 15 juni 2020 22:54


Här kommer en liten beskrivning av dagen:
Idag var första sommarlovsdagen så ingen klocka ringde för att väcka. Ja, förutom F's såklart, 6.45 Vilket innebar att också jag vaknade. Men barnen sov vidare.

Medan F körde sin vanliga löprunda så låg jag kvar och läste till 8. F satte igång med jobb och morgonmöte och jag åt min avokado/räkfrukost ute. Kl 10 hade vi bokat tennis, jag, Anette och Malin, SÅ roligt! Och svettigt!

Tvätt av bil och sen en snabb sväng in på en butik. Det jag skulle ha fanns inte men jag fick tips om att titta på nätet. Japp, där fanns det så jag skulle snabbt beställa det där på parkeringen. Lägger plånboken på vindrutetorkaren på bakrutan och drar upp kortet för att knappa in kortnumret. Sen kör jag hem.
När jag kom hem hade Olle kommit igång och ville också slå lite tennis, så vi körde dit igen. Det krånglade med beställningen så jag pratade med deras kundtjänst som sa att de tog bort min beställning och så kunde jag göra om proceduren. Letar efter plånboken och inser, DEN LÅG KVAR PÅ TORKAREN!!   Och hade såklart ramlat ner när jag körde!! Snabbt tillbaka till butiken men ingen inlämnad plånbok, PANIK! Vilket krångel med kreditkort, körkort, försäkringskort mm mm.

Pratade med polisen om vad man behöver göra och ringde Amex för att kontrollera att inga transaktioner gjorts. Även fast jag visste att den inte kunde ha ramlat ur på tennisen så körde jag ändå dit för att kolla. Precis när jag svänger ut från vår gård kör en van upp och blinkar in mot vår uppfart. "Konstigt", tänkte jag. "Vi har inte någon reparatör bokad". När jag kommer fram till tennisen ringer F. "Plånboken är här, han som hittade den har lämnat av den" SÅN lättnad! Mannen som äger Hardware Store hade kört in på samma parkering och sett min plånka på marken. På körkorten här står din hemadress så det var en enkel sak.  Nu sitter jag och funderar på vad han ska få för sin underbara insats. 

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards