Alla inlägg under november 2018

Av K G - 25 november 2018 16:10

      

Efter match i Limhamn och möte med vänner fick vi skjuts av familjen Gidbark till lägenheten och sedan tåget. Buss från Knutpunkten till Stattena och kort promenad till Annis lägenhet. Lite ombyte och sedan ner till stan för middag och för att spela dart. Trötta som vi var fick det sedan bli en taxi hem. Idag har vi chillat, tittat på Världscup, fikat, handlat och nu väntar vi på Bohemian Rhapsody på nya Filmstaden i Helsingborg. 



Av K G - 24 november 2018 02:01

      

En timme försenade från start blev bara 20 min vid landning i Köpenhamn. Lyckades sova någotsånär på planet. Tågkaos väntade sedan, alla fick inte plats och vid ankomst till Malmö fick alla resande besked att tågsättet vi satt på, som skulle till Göteborg, plötsligt hade Malmö som slutstation. Det tåg som skulle ta över färden kunde man inte garantera att det stod och väntade🤔stressade människor rusade av tåget för att hinna. Jag var lättad att jag var framme på min station. Jag löste av farmor som precis varit nere och hälsat på både Anni och Emil. Det värmer att veta att släkten tar hand om våra stora, mormor och morfar brukar ta sig till matcher när de är i någorlunda närhet. Moster har tagit sig från Gävle till Skåne. Såhär i tacksamhets-tider kan många nämnas, som finns där för våra barn, några får jag lyckan att träffa i helgen. 

 Ett träd fullt med hjärtan får symbolisera vår tacksamhet❤️


Emil mötte upp mig vid stationen❤️

Vi gick vidare in till Stortorget där jag snabbt skulle upp till personal på Handelsbanken. Roligt att se kända ansikten. Jag hade inte ätit vare sig frukost eller lunch så det blev nästa punkt


Maten slank ner illa kvickt. 


Tvätt och städ stod på schemat under em/kvällen. Ibland kan såna sysslor bara kännas så bra💞Vi promenerade ett par svängar för att handla och sedan blev det efterlängtad god kebab i en nystädad lägenhet. Sen var jag sängredo! Somnade gott men vaknade tvärt och nu, 02.19 känns sömnen långt borta. Imorgon kommer Anni och vi ska se Emil och hans Malmö möta Rögle. Efter matchen åker vi gemensamt till Helsingborg för att bo över hos Anni. Saknar resten av familjen hemma i Westport men så bra det känns att träffa de stora så här❤️


Räkna får kanske?!🤔🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑



Av K G - 23 november 2018 04:10

Det började sådär när den Uber vi beställt inte hittade fram. F körde mig istället och eftersom trafiken var obefintlig (Thanksgiving) så gick det snabbt. Tåget till GC, uptown 6 till 51st och där byte till E-train. Den tog mig sedan till Airtrain JFK. Även fast det tog lite längre tid så var det skönt att slippa all trafik! Väl framme vid terminal så var jag igenom check-in och security på rekordtid. Det var ” folktomt”.  Väntar på boarding, gaten har bytts två gånger redan🤔


     


Av K G - 22 november 2018 23:40


Barnens Thanksgiving lov började i onsdags. Det firade vi in med gofika.


Fredrik hade läkarbesök på onsdagen och halv-dag på jobbet. Blev hemmajobb, inte värt tågresan på dryga timmen för att i princip bara vända. När han bokade besöket hade han INTE koll på halvdagen🤣


Vi var inbjudna till familjen Archibald ikväll, jag hann tyvärr bara vara med ca 1 1/2 timme. För jag åker hem till Anni och Emil!!!!❤️👏👌🥰   



Ska landa imorgon 12.30, sen ska jag ta mig till Malmö, lördag till Helsingborg. Längtar så till mina stora! Det är första gången, sen vår flytt hit, som F är hemma själv med barnen🥰

Av K G - 17 november 2018 18:38

               

Nu blir det bio med Elli!


Av K G - 14 november 2018 01:57

   



Ledig dag för F men inte för barnen😊


En matiné-film, A star is born, lite mat och lite stros i Westport centrum blev det för oss. Vi körde en runda till golfbanan FÖRST, för att förnya F’s golf-pass. Men kontoret, Parks & Recreation, var stängt. Bidde ingen golf efter bion🙃


Tidvattnet är fascinerande, såna skillnader varje dag. Båtar hamnar på havsbotten. Och fåglar hittar gotte.  


Idag sövdes jag för första gången i mitt liv. En liten procedure skulle göras. 


Allt gick bra och tog alltsomallt ca 2 tim. Börjar bli lite färgad av miljön, låg och tänkte på försäkring och kostnader för varje liten procedur och varje pryl inblandad🤪


Av K G - 12 november 2018 00:50

   

      

    

 Jepp, så blev det! Vårat lag vann mot de obesegrade Connecticut Junior Rangers💪

Mycket kvar av dagen när dagen börjar i ottan. Vi hann med mer trädgård vardagsträning! Mängden löv är skrattretande     



      



 


Vi firade vår pappa Fredrik med glass från Sunny Daes, med Anni och Emil på distans, i hamnen, i eftermiddagssolen. Vi tänkte på våra egna pappor, Jouni och Urban💐




Av K G - 11 november 2018 13:32

  

 

Väckning 05.45 Sömnigt häng runt köksön och sen iväg på hemma-match. På papperet tufft motstånd, ryktet säger att laget vi ska möta inte har förlorat en enda match. Killarna byter om och laddar upp. Precis nu sitter jag och Elli kvar i bilen en stund. Blunda liiiiite till baraSolen går upp☀️

Ovido - Quiz & Flashcards