Alla inlägg under november 2019

Av K G - 10 november 2019 16:34

   

Av K G - 8 november 2019 22:58

Jag hade anmält mig till Bedford Middle School's firande av Veteran's Day. Dagen när man hyllar alla krigs-veteraner. Den infaller först på måndag men Bedford's var alltså idag. 29 veteraner väntades och min uppgift, iklädd rätt färger, var att guida till parkering och guida dem in på skolan. Den äldsta var 102(!!) år så en del av dem uppskattade en arm att stödja sig på. Man kan tycka vad man vill om landets inblandning i olika krig, men respekten man visar veteranerna här ger en klump i halsen. När eleverna spelade nationalsången på stråkinstrument och sällskapet ställde sig upp och gjorde honnör mot flaggan blev jag rörd till tårar. Trodde jag inte innan jag stod där🤗


Tidig hämtning på skolorna sen, tandläkare. I väntan på Olle var jag bara tvungen att fota av ett konstverk på temat "peace". 😂 Många håller nog med, kanske inte alla🥴😆      

Av K G - 7 november 2019 20:52

Sista torsdagen för den här säsongen för den här mat-/hantverksmarknaden. Jag åkte dit för att få våra knivar slipade och fick smakprov på ett riktigt mumsigt tillbehör till en god middag. Recept nedan.        

Av K G - 5 november 2019 14:08

Det innebär att det inte är någon skola. Vi är inte röstberättigade så att kliva upp kl 6 för att öppna vallokal eller baka till Election Day Bake Sale känns inte heller aktuellt. Inte ens NY lockar utan barnen vill ta det lugnt och vara hemma😂

Jag har fått med mig Olle på bio iaf, Maleficent kl 10. Ja, på förmiddagen. Det regnar ute och vi har bestämt att vi åker i våra pyjamas och raggsockar😂😂faktiskt inget konstigt här, folk har pyjamas på många ställen. Vi känner oss busiga! 

Av K G - 3 november 2019 02:26

Imorse, till frukost, fick vi oväntat besök. Med hjälp av sms-slinga och FB hittades ägarna snabbt. Olle spelade match och sen var det LÖVRENSNING. Och pumparensning🎃Anna-Kajsa och Lasse kom förbi en snabb sväng och AK bjöd in till tjejkväll på Pearl at Longshore. De flyger tillbaka till Swe imorgon. Frissa för kvällen? Elli❤️        

Av K G - 1 november 2019 02:40

Regnet höll upp🙏

           

Ovido - Quiz & Flashcards