Alla inlägg den 31 augusti 2017

Av K G - 31 augusti 2017 19:34

  

  Och jag fick lov att ta den "obligatoriska" bilden! 


Jag är otroligt imponerad av deras inställning! Bara glada miner och förväntansfulla. Jag hade nog väntat mig lite tvekan o så. Det kommer kanske när de insett vidden av det hela 🤗😁 Olles extra-engelskalärare mailade efter bara någon timme i skolan. Hon berättade om deras första möte med Google-translate och ville boka möte med mig för att berätta hur hon och Olle ska jobba på engelskan.


Det var trevligt att gå ut till vägen och skolbussen idag. Jag fick möta flera av grannarna, vissa också nyinflyttade.

Jag hade redan innan bestämt att jag skulle börja dagen med en rask promenad så det gjorde jag! Inte alltför långt bort eftersom jag inte vill gå vilse. Kommer ihåg när vi flyttade till Viken, då gick jag vilse bland gångvägarna i området 😜

Efter promenaden visste jag vad som väntade så det var bara att hugga i, eller dyka ner, i lådorna och fortsätta att packa upp. 


Har pausat med handling, fix av fruktsallad till mellis och nu ska jag köra ett pass uppackning till i väntan på att de kommer från skolan. Spännande att höra om deras dag! 


Sen åker vi till South Norwalk för att hämta bilen!


Av K G - 31 augusti 2017 02:39

     

Så, nu har också Olle hälsat på sin nya skola, klass och lärare. Det känns ju väldigt bra när alla som hör vilken lärare han fått säger "Congratulations". Hon verkar vara väldigt omtyckt och första intrycket sa att Olle kommer att trivas bra med henne. I klassrummet fanns en gungstol, små sådana i plast till barnen, pilatesboll och stolar med cykeltrampor på. Man sitter och skriver och trampar samtidigt🤔🤗


Elli fixade sin stund på skolan galant och var uppåt och positiv efteråt. Barnen tycker ju det är jättelatgjo med matsalen där det finns olika alternativ att välja på, tacos, pizza, hamburgare och tack o lov en salladsbar!! En ändring från förra året på Ellis skola är att de i år erbjuder läsk som dryckesslternativ🙊🙉 Vi kom snabbt överens om att man på fredagar kan få ta de onyttiga alternativen. Och ja, jag har full koll eftersom jag kan följa vad hon köpt och ätit i apoen😆👏

Det funkar precis lika på Olles skola. 


Ikväll lade de sig med en positiv känsla inför imorgon!


Jag har fixat amerikansk mobil och fick en liten stund på stranden, nöjd med det.


Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards