Alla inlägg under februari 2019

Av K G - 9 februari 2019 03:19

Startade dagen med fix hemma och sedan ett POUND-pass. Fick med tre vänner varav två nya😁🤗 Efter lunch åkte jag en runda och handlade. Jag brukar aldrig falla dit på sötsaker men idag ropade den här glassen på mig på Stew Leonards😜  


Fantastiskt gott surdegsbröd på SoNo-bakery, i detta vita-brödlandet.  


Ber om ursäkt nu för känsliga läsare, min humor är något låg emellanåt😂  


Av K G - 7 februari 2019 01:19

      

I mars åker F på en ”tour” igen, USA-dagar i banken. Jag tror det var Göteborg och Malmö som skulle vara värdar för det. Även om det är mycket jobb så ska han hinna med att träffa Anni och Emil också❤️


I april är det hela familjens tur, visumen ska sökas om. Idag fick vi besked om att det inte var den procedur vi trott. Dvs, åka till Stockholm in person för att ansöka utan vi måste till Sverige för att där POSTA alla handlingar till ambassaden. Är man inte på postkontoret in person, allihop, så nekas ansökan och man får börja om. När man postat allt så tar det 7-10 ARBETSDAGAR innan man får tillbaka passen med nya visum i. Om man blivit godkänd vill säga. Vi som trodde att den beräkning på dagar som vi hade skulle räcka, vi får tänka om! Vi åker innan april-lovet (spring-break) och hoppas kunna åka hem igen,hit, under påskhelgen. Vi får nog bara åka någon dag tidigare än beräknat. Hamstrarna kommer att behöva logi när vi är borta så i helgen ska vi besöka ett ”djur-hotell”😁 Jag som inte ville ha husdjur tycker att det är jättejobbigt att lämna bort dem. Hamstrar?! Men de är ju små personligheter💕


Vädret börjar vända, ljust på kvällarna och SOLEN🥰



Av K G - 3 februari 2019 20:05

   

Under morgonens match blev det lite kris hos personen som skötte klockan😂  

Olle gjorde en skylt till mig, så att jag kunde stå vid plexit under uppvärmningen och hoppas få en puck🥰




Igår började Mello, äntligen! Del-tävlingarna kan bara ses i efterhand, vilket passar oss utmärkt. Då kan vi ju se på kvällen, kl 20, så känns det på riktigt. Tricket är ju att försöka undvika nyheterna från Sverige helt, för att inte spoila vilka som gått vidare.   


Nu laddar vi för kvällens ”party”, sändningarna har varit igång sen morgonen🙌


Av K G - 1 februari 2019 04:41

      

61F sa termometern inne idag. Det blåste in kall luft från alla håll. Kontakterna i köket bjöd på strid ström av kylande luft. Snöstormen var igår, vädret är alltid så mycket här🙄



Ikväll unnade vi oss en middag vid brasan


Ovido - Quiz & Flashcards