Alla inlägg den 3 november 2018

Av K G - 3 november 2018 12:43

 

Färgerna är fantastiska!


Halloween var i onsdags. Och bara i onsdags. All-in under en dag. I skolan var det ”fest” i klassrummet hos Olle. Föräldrarna ordnade med socker-toppat fika och stationer där det målades mini-pumpor och mumin-stenar. På Bedford, hos Elli, är det inga sådana happenings. På kvällen skulle Elli och en kompis ut på ”trick-or-treat” så Fredrik släppte av dem där de ville gå och åkte sedan till Compo med Olle. Lugnare i år men fortfarande många som ger järnet. 

Vissa gator/områden är mer promenadvänliga och drar till sig små gastar och otyg. Polisen spärrar av infarten och under några timmar delas det ut mängder med godis. Malin berättade att de haft 159(!) barn på besök, av deras 17 Kg godis var det bara två påsar kvar👻

Många samlas till fest och går sedan ut med sina barn, utklädda. Mitt i veckan, skola och jobb dagen efter. Inga problem! Kl 21 är alla hemma igen och lugnet lägger sig.

 


Kusin Anne hade med sig boken ”Hjärnstark” och lämnade kvar den här. Fascinerande läsning. Jag återhämtade mig relativt snabbt efter min hjärnskakning, tror min träning innan faktiskt kan ha påverkat. Definitivt träningen efter, när jag väl kunde börja igen. Läs den och hitta motivation till att träna!   


I torsdags bestämde jag mig för att åka till Clinton Premium Outlets, Malin och Karen följde med. Just den dagen hände det som jag förundrats över att det inte hänt tidigare under vår tid här. I-95 stängdes helt p g a en olycka. Körningen tog 90 min längre än normalt. Vi hade trevligt i bilen så det var ingen panik för vår del.   


Efter lite snabb shopping åkte vi till Chamard Vineyards för lite lunch. Underbar sittning ute!  




Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards