Alla inlägg under augusti 2018

Av K G - 4 augusti 2018 21:58

  

  

Det blir ju gärna det när man inte riktigt har koll på dagarna😁

Jag hade en klar föreställning om att barnens kusin Albin skulle komma i torsdags. När det sedan kom ett messenger-samtal från just Albin, i onsdags, trodde jag såklart att han ringde med någon sista-minutenfråga. Istället sa han ”nu är vi på Grand Central” 


Hör och häpna, precis då hade vi (trumvirvel) STRÖMAVBROTT.  

En snabb koll med grannar runtom avslöjade dessutom att det bara var vi(suck). Tack och lov fanns det personal från Eversource i närheten så inom en timme var en kille på plats och löste problemet. En gren, tvärsöver gatan, hade trillat ner och slagit ifrån vår lina. 


Det löste sig och jag hämtade sedan på tåget.


En långsam skön morgon sedan skjutsade jag gästerna till tåget, en dag i New York för dem. Lite planering inför Ellis födelsedag och nu en stund på stranden. Skön lördag! 

Av K G - 1 augusti 2018 20:13

Det regnade när vi vaknade. Bra att passa på att städa. Vi var väldigt samspelta för E och O ville inget hellre än att skrota hemma. Nu har det iallafall spruckit upp och mitt förslag att lufta oss på stranden togs väl emot.


MEN, precis när vi slog igen bildörren mullrade det i fjärran. I högtalarna hördes då ” due to thunder the water is closed for 30 min”😳🤪 Så här sitter vi nu och väntar, varmt så in i. Tack och lov att det finns vatten och glass😁.   

Ovido - Quiz & Flashcards