Alla inlägg den 28 augusti 2018

Av K G - 28 augusti 2018 23:23



  

   

Så var det dags igen! Buss nr 6 och buss nr 35 hämtade upp varsin avgångstid. Ensamt kändes det när de båda åkt

Vi har ju varit en enhet i sommar, stött och blött, skrattat, kivats, gått varandra på nerverna och haft en massa roligt! Nya tider igen.

Jag satte igång med städning i väntan på Terminix och det var redan så varmt att svetten rann, 34 C kom vi upp i idag. Strax före 09 bankade det på dörren, ett erbjudande om en kaffe på stranden?! YES, please! Städning finns kvar. Terminix kommer efter 10.


MEN, Terminix hade sjabblat med bokningarna, dök inte upp. Städat fick jag och kunde sedan göra PRECIS vad jag ville. 


FÖR varmt för strand och lite för rastlös. Det fick bli samtal till Sverige från svala bilen medans jag körde rundor för att förbereda F’s jobbresa till Skandinavien, nästa vecka. Han kommer hinna träffa våra godbitar i Malmö och Helsingborg, lite gottigheter måste de ha❤️❤️


Båda barnen här kom hem nöjda efter dagen och jag fick träffa grannar i väntan på skolbuss. Bra dag i det stora hela! Ingen ville ner till stranden, ”FÖR varmt!” Vi chillar med AC och hamstrar.


F? Han kör rundor i Oaklahoma, Dallas och Tulsa. Där är det ”bara” ca 105 F    


Av K G - 28 augusti 2018 03:09

  

För många veckor sedan åt vi lunch på Black Duck. Ellis och Olles skolavslutning och Emil var här. Sommaren låg framför oss och Anni skulle komma. Idag hälsade vi på på Long Lots och träffade Olles nya lärare och klass. Det känns bra! 

Direkt efter körde vi till ishallen i Darien för att fixa nya handskar till Olle. De ska vara Darien-blå🤗


Lite handling på det och sen häng på stranden. F åkte till Dallas och vi avslutade kvällen med film. 


Imorgon startar det


När barnen åkt till skolan ska jag vänta in Terminix, inspektion av huset! Någon sugen på kaffe? Jag bjuder!

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards