Alla inlägg under juli 2018

Av K G - 11 juli 2018 16:18

  


Den filmen såg vi i förra veckan. Igår em var det dags för Jurassic Park. Emil, Elli och Olle fick skjuts till bion och F och jag åkte till Sunset Grill. En stund bara vi två! Det var inte igår Vi njöt av god mat, skön utsikt och galet varmt väder. 


Just ja, innan det körde vi ju en puttävling igen


   


Vem vann?   Regerande putt-mästare, det är jag det!


Efter bio var det dags att stapla ved. Vi beställde en omgång för att vara redo för vintern och förmodade strömavbrott. Det är smidigt när man är flera som kan bära.

      


Imorse ringde min telefon kl 06. Jag svarade inte utan försökte somna om. F smög upp för att åka och spela golf med Kjell. Kl 07 ringer det på dörren! Den riktiga ant-man står utanför och undrar om han kan komma in och åtgärda myrorna i källaren. Han tvekade faktiskt när han såg mig alldeles yrvaken. Terminix hade inte några tider att boka så de satte upp oss på lista OM någon av teknikerna fick en lucka. Jag bad dem då att ringa 1 tim innan så att vi skulle ha tid att ta oss hem om vi inte var på plats. Myrorna ville vi ju bli av med!! 


Jag kunde INTE tänka mig att vi skulle få besök vid den tidpunkten bara. Men han höll ju vad jag bett om, att jag sen inte svarade kan ju inte han hjälpa   


En spelar golf, en annan ska träna, jag är ”ny-knäckt” hos kiropraktorn, fåglarna kvittrar, groundhogen gnager på något nere vid bäcken. Jag dricker mitt kaffe i skuggan. Ingen brådska någonstans. 


Av K G - 10 juli 2018 03:31

   

   Service på bilen öppnade morgonen. F körde iväg till tiden, 07.30 Vi andra drog oss en stund till. 


Elli har tjänat ihop lite pengar genom att vattna hos grannen. Hon har i ett par veckor bearbetat oss för att få köpa en hamster. Våra argument var slut och när vi idag hittade att man kan adoptera via Westport Humane Society så var det klart.


Vi körde ner till stranden först. Varmt som attan och skönt i vattnet. Allt avbröts när Olle skar upp stortån på en snäcka. Personalen på stranden, livräddarna, inte bara plåstrade om. De bjöd sen på glass! Tack och lov behövde vi inte åka och sy, såg värre ut än det var. Vi packade ihop och åkte för att adoptera Jellybean. Väl där så hade hon såklart en ”syster” som skulle bli ensam kvar. Soft är jag och vips åkte vi hem med två hamstrar. 


Buren vi redan köpt gick sönder vid installation och stället hade inte fler. Panik! 


Ett sista ställe i Westport, annars köra till Monroe. Ja! De hade två burar. Hamstrar, trots syskon, kan bli aggressiva mot varandra om de tvingas ihop.


Vi fick med adoptionspapper och dokumentation, lite undanskymt hittade jag att Olles ”Dot” inte gärna skulle vara ihop med andra innan man fastställt könet. Hmmmmmm. 


Med en överaktiv hamster och ett blödande bett i min hand kan jag sätta $ på att hon är han!!


En hamster myser med Elli, den andra är ÖVERALLT😁


Av K G - 9 juli 2018 02:50

Ett par bilder till från 4:e Juli     


Nu går dagarna fort.

Jag/vi har en ”hang-up” på historiens vingslag här. Jag hörde om en skylt mitt i Westport, var tvungen att se den

 

Vi såg Sverige-matchen


Attans! Britterna var desto gladare😁

Emil följde med Bradley på fest på kvällen och vi tittade på film. 


Att vakna upp Söndag-morgon och veta att det är semester, för ALLA, är guld!


Dagen var på stranden❤️

     Hur gjorde de?




Av K G - 7 juli 2018 05:28

🇸🇪Nu köööör vi!!🇸🇪

Av K G - 3 juli 2018 22:28

   

  

         

Från början hade vi tänkt hålla oss inomhus (SÅ varmt ute)tills det var dags att åka ner till firandet på Compo. Men när Anna-Kajsa frågade om vi var sugna på att komma och bada en sväng bestämde vi att för ett svalt dopp kunde vi ju faktiskt ta oss utomhus.


Vi hade köpt parkeringstillståndet till kvällen, $35 kostade det. Men strax innan vi skulle rulla ner slog det mig att det KANSKE fanns möjlighet att parkera hos Viveka och Per, för att sedan gå ner till stranden. Tanken med det var att slippa trafikkaoset före och efter, framförallt efter. JA! Plats fanns. Vi tog oss till platsen på stranden där festen skulle vara och där hade folk börjat samlas. Återigen, jag känner mig lyckligt lottad som får såna möjligheter att träffa så många intressanta människor. De är mycket nyfikna på oss med Tjoff, så hade alla timmar fram till 21 gått, fyrverkeridags!


   Båten som allt avfyrades ifrån. 


Har videos på skådespelet men har inte klurat ut hur jag lägger upp dem via mobilen. De återger inte heller, det måste upplevas! Smileys, USA i skrift och massor, massor med spektakulära raketer!! 




  


Idag har vi ätit avskedslunch för Henriette som ska åka hem i sommar. En restaurang, Rowayton Seafood, alldeles vid floden. Riktigt god, fräsch mat!







  


Av K G - 2 juli 2018 11:36

     

Igår blev han 19 år❤️


En tur till Clinton och Premium Outlet på förmiddagen och enligt Emils önskemål middag hemma, grillning! 




Tårtan blev en donut-tårta🍩


Idag, 2/7, firas 4th of July i Westport. Ett stort fyrverkeri på stranden och ”man ur huse” ner på stranden är vad som gäller. Vad jag förstår. Första gången vi är med så det blir spännande. Olles klasskompis föräldrar har bjudit in oss till deras fest, man åker ner och ställer i ordning ”sitt” område och där har man sedan en tillställning. Tillsammans med alla andra 1000-tals människor.



Av K G - 1 juli 2018 02:25


Vi bestämde och bokade färja från  Bridgeport-Port Jefferson igårkväll. Vi har pratat om det länge (sen vi kom hit) och nu, äntligen, blev det av    


Ett första stopp vid fyren Old Field i Setauket.Extra roligt eftersom vi sett serien ”Washington Spies” och den utspelas just där. Sann historia! När vi körde vidare var vi på ”Washington spy trail”, med sevärdheter från den  tiden.


Nästa stopp fick bli Fire Island Lighthouse   Den högsta fyren, 51 m, på ön. Jag har aldrig hört talas om den ön, vilken skatt! Emil kom med tipset, han googlade fram den. 


Man parkerar bilen och sedan följer man gången som är lagd. Vi skulle se fyren men eftersom det var lunchdags så bokade jag bord bortom den. Närmaste restaurang. Vi passerade fyren och kom till en sandväg. F kom lite efter, han släppte oss på vändplatsen och parkerade sedan. Det var varmt, kokhett, ingen täckning på mobilerna, vi var hungriga och försökte sortera var vi var. Det var som att vara i ingenstans, en ö med vatten inom synhåll på två håll, och ändå känsla av att det var öde. Svårt att beskriva, men woaow. Vi kom tillslut fram till ”the town”, en skylt sa så.


En liten, skön, pittoresk, reggae-gungande by, uppbyggd i raka linjer där poliserna kör fyr-hjuling i shorts. F hittade också fram tillslut. 


Fantastisk strand vid Atlanten, Jamaica nästa stopp Över vattnet. Vi tog strandvägen tillbaka till parkeringen och det badades glatt. Lite ”nudistbad” passerade vi men barnen var fullt upptagna med bad så de slapp  den synen.   


Vilken dag, vi är fulla av intryck💕blandade foton följer




                                     

   

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards