Direktlänk till inlägg 11 juli 2018

Ant-man

Av K G - 11 juli 2018 16:18

  


Den filmen såg vi i förra veckan. Igår em var det dags för Jurassic Park. Emil, Elli och Olle fick skjuts till bion och F och jag åkte till Sunset Grill. En stund bara vi två! Det var inte igår Vi njöt av god mat, skön utsikt och galet varmt väder. 


Just ja, innan det körde vi ju en puttävling igen


   


Vem vann?   Regerande putt-mästare, det är jag det!


Efter bio var det dags att stapla ved. Vi beställde en omgång för att vara redo för vintern och förmodade strömavbrott. Det är smidigt när man är flera som kan bära.

      


Imorse ringde min telefon kl 06. Jag svarade inte utan försökte somna om. F smög upp för att åka och spela golf med Kjell. Kl 07 ringer det på dörren! Den riktiga ant-man står utanför och undrar om han kan komma in och åtgärda myrorna i källaren. Han tvekade faktiskt när han såg mig alldeles yrvaken. Terminix hade inte några tider att boka så de satte upp oss på lista OM någon av teknikerna fick en lucka. Jag bad dem då att ringa 1 tim innan så att vi skulle ha tid att ta oss hem om vi inte var på plats. Myrorna ville vi ju bli av med!! 


Jag kunde INTE tänka mig att vi skulle få besök vid den tidpunkten bara. Men han höll ju vad jag bett om, att jag sen inte svarade kan ju inte han hjälpa   


En spelar golf, en annan ska träna, jag är ”ny-knäckt” hos kiropraktorn, fåglarna kvittrar, groundhogen gnager på något nere vid bäcken. Jag dricker mitt kaffe i skuggan. Ingen brådska någonstans. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K G - 11 augusti 2022 22:16


Sista inlägget från oss

Av K G - 11 augusti 2022 22:12


Nu är vi båda tillbaka.

Av K G - 7 augusti 2022 12:55

Nu börjar tiden för den här bloggen rinna ut, några inlägg till blir det nog men när cirkeln är sluten och vi båda kommit på plats på våra nya jobb, ja då får bloggen pensioneras. Den var ju tänkt som dagbok kring New York och äventyret och har då fy...

Av K G - 4 augusti 2022 08:07

Även för fiskarna

Av K G - 1 augusti 2022 15:12

  Så här ser det ut när städfirman schabblade bort flyttstäd igår, ägarna redan åkt iväg och vi landar i huset med alla våra prylar. Städfirman lovade komma idag men lyser med sin frånvaro och nu inte svarar. Aaarrrghhhh, igen. Katter i huset tidigar...

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards