Alla inlägg under juni 2018

Av K G - 15 juni 2018 11:46

Tack för den här gången Sverige!

Anni anslöt till firandet och stannade ända till onsdag lunch. Längesedan vi var ihop hela familjen, så många dagar. ❤️

Efter studenten i söndags väntade måndagen med lite bankärenden (ja,jag hade glömt koden till mitt svenska kort och ja, Höganäs-kontoret och Ingrid var snälla och beställde nytt med uthämtning i Gävle )

På kvällen åkte morfar, Emil och Olle till skogen och en skjutbana, ett gevär skulle skjutas in. Olle filmade varje skott och hade filmvisning.

Vi lagade grillning med mormor.

Tisdag var så jakt-dagen!
Efter lite fiske på sjön åkte morfar och Emil ut för att möta resten av gänget.
Vildsvins-jakt var en del av en studentpresent som Emil fick. Ett vildsvin blev det, grattis Jonas👍

Onsdag träffade vi F’s kompis Pontus och Nettan över lite fika och torsdagen fick så F äntligen en golfrunda! Under tiden åkte jag och Elli och Olle ut med morfar på sjön för att testa fisket igen. Det pratades mycket om att det inte nappade alls men hoppsan! Elli fick en abborre och Olle drog upp en gädda.

Elsas fotbollsmatch hann vi också med, där sa vi sedan hej då till kusinerna.

Emil bokade om sitt tåg till torsdag morgon så nu sitter vi, resten, här och ser Sverige passera utanför tågfönstret.

I eftermiddag kommer vi till Köpenhamn och imorgon fm väntar flyget till New York och JFK.

Vi är tacksamma över de senaste två veckorna och åker hem igen nöjda!

Av K G - 10 juni 2018 21:28

Gamla, goa vänner och släkt blandades idag. Älskade Emil firades igen och vi fick hylla honom ännu en gång.

Varmt var det, men vi härdade ut!

Vi ser fram emot säsong 2018/2019!

Av K G - 9 juni 2018 11:16

Det har det VERKLIGEN varit! Ska försöka sammanfatta:

Vi flög från JFK sent fredagkväll. Flyget var lite försenat så klockan hann bli midnatt innan vi kom iväg.

På CPH väntade Emil på oss, härlig överraskning! 💕

Tågkaos väntade sedan, tågen åkte t o m på fel spår. Väntan, väntan, väntan. Tillslut kom vi fram till Helsingborg och där väntade Anni på oss! Härlig överraskning nr 2💕 Även Ewa väntade(det visste vi om🤗) med bil för att köra oss till Viken. Lite trötta och möra men en grekisk afton väntade oss där😋Så gott!

Elli hade bokat träff med kompis direkt så hon stack iväg efter en snabb macka.

Söndag morgon var lite trötta men Olle skulle till kompisen Emil och leka, uppåhoppa! 😁 Senare var vi hembjudna till Landbrings. Det blev ett första studentfirande

Måndag morgon hade vi tid bokad på banken, lite små-fix behövdes. Barnen hade en dag med kompisarna i skolan. Vi hann med en snabb lunch hos Anni på Telegrafen. På kvällen hade vi middag bokad på Prego, med Emil och Freja.

Elli sov över inne i stan. Olle hann också med lek, hos Hjalmar.

Tisdag fick Olle träffa hockeylaget! Och vi fick träffa föräldrarna😁 Det var bokat på Hamnkrogen i Höganäs. Vilken kväll! Sol, lek och bad! Elli hade ny övernattning, i Viken den här gången.

Onsdag, nationaldag🇸🇪

Vi åkte med Olle till fotbolls-träningen, han stod i mål sista stunden. Efter det var vi hembjudna på lunch hos familjen Wohlin. Smarriga jordgubbar och vaniljglass till efterrätt, slurp!

På kvällen hade vi avslutningsmiddag hos Ewa och Jerry, våra värdar den här veckan. Grannen Magnus kom också över.

Grillning och skönt väder! Strömmen gick vid 21.30, en lastbil, långtlångt bort, körde ner en elkabel. Strömmen kom tillbaka först på em dagen efter. Vi sade hejdå till Viken och åkte ner till Malmö. Ewa passade på att ladda mobiler när hon skjutsade ner oss😁

En lunch med Emil och Freja på torsdagen och sen middag med Emil i skön kvällssol, på Pickwick Pub.

Sen var dagen inne! Fredag. Student.

Vi hyrde en trampbåt i väntan på ”dags-att-ta-sig-mot-Stadion”. Som av en händelse stötte vi också på Emil och klassen på deras promenad genom stan. Redan där hade fötterna börjat ömma. Emils alltså.

Vi stämde träff med Freja i Pildammsparken, för att äta lite lunch innan utspringet. Vi tog med oss lite sushi.

Sedan gick vi till skolan där alla som samlades höll sig i skuggan så länge som möjligt. RIKTIGT varmt var det!

Underbart att se elevernas glädje när de sprang ut❤️

Ewa gjorde en ny kör-insats när hon skeppade oss till restaurangen Monster, där vi bokat middagen.

Efter middagen skildes vi åt och vi fyra tillsammans med Emil tog en taxi till Limpans student-skiva.

Vilken kväll! Och avslutning på Skåne-vistelsen.

Nu sitter vi på tåget mot Gävle. Studentfirandet fortsätter där imorgon🤗

Av K G - 1 juni 2018 03:48

Känner mig så privilegierad och tacksam över att ha möjlighet att träffa så många olika människor. Idag hade jag ordnat en träff där två kvinnor, båda från Kalifornien, skulle ses. Jag har träffat båda men de sågs första gången. Henriette gjorde oss sällskap. Terrain heter stället vi sågs på, ett fik, en restaurang och plantskola/handelsträdgård med försäljning av exklusiva ljus, keramik, glas mm.

Jag hämtade Olle tidigt från skolan för att vi skulle till tandläkaren. Efter det tyckte vi lite synd om oss själva så vi åkte hem och la oss på soffan, vi såg Coco. En animerad film på samma tema som tillverkningen av ”sugar skulls” i Olles klass.

På kvällen öste regnet ner, då spelar man normalt inte baseball. Men nu är det slutspel, då spelar man oavsett väder!🤪

F var i Landsdale på em, möte, så han kom hem sent. Packning för resan!?

Imorgon har jag hela dagen på mig😬👏