Alla inlägg under maj 2018

Av K G - 8 maj 2018 03:01

The gang of Westport


       

Lite grill, lite baseball och första skolbuss-turen hem från skolan.👌


Imorgon ser jag fram emot mitt livs första ”field trip” och att vara ”chaperone” för första gången. Hit ska vi:


http://peabody.yale.edu/


Av K G - 6 maj 2018 03:34


Ett inlägg utan bilder blir det nu, tyvärr. Dagen har varit intensiv och rolig, har bara inte tänkt på att ta bilder


Kl 9 imorse kom Olles klasskompis Zeke över för en playdate, mamman skulle jobba och pappan skulle med äldre brorsan på fotbollsmatch. Killarna lekte/spelade/hängde till kl 12. 11.30 åkte Elli och jag till tumbling, Elli satte sitt livs första ”flickis”på egen hand, utan tränar-hjälp. Sen kom de som ett rinnande vatten!


Olle skulle sedan iväg på baseball-match och eftersom vi var inbjudna till Archibalds på ”Cinco de Mayo”-firande ikväll körde vi honom dit och sedan fick han skjuts hem. Jag gick ifrån festen för att möta upp med honom hos oss. 


Det vi firade är en mexikansk högtid som man firar i Kalifornien med.


Våra värdar hade ordnat en ”vadslagning” gällande hästar, ett lopp som gick live, Kentucky Derby. Jag plockade en häst bland 20, på namnet. JUSTIFY. Loppet var över när Olle och jag kom tillbaka, STORA gratulationer väntade mig när vi klev in. Jag och hästen vann 


Vi har mött nya människor, med intressanta saker att berätta, en nyp-i-armen-kväll!!


Att det är skön temperatur är bara ett plus i kanten!






Av K G - 4 maj 2018 23:43

   

Idag uppmärksammades ”mat-tanterna” lite extra. På Olles skola tackade barnen lite extra mycket.


Biblioteket skulle ställas iordning för ”Book fair” nästa vecka så efter mitt besök hos kiropraktorn åkte jag dit för att hjälpa till. Ett avbrott för att handla och äta och sen kl.13 skulle jag vara tillbaka på skolan för att vara med och lyssna på en konsert. Trodde jag!!😂


Det var en timme som gick ut på att prova danser från olika delar av världen, tillsammans med barnen. Kom ut helt svettig!🤗Roligt var det!


Direkt efter skola åkte Olle och jag till Darien för att prova ut hans tröja som han ska spela hockey i efter sommaren. SÅ mycket trafik, som vanligt!


Grönskan och blommorna nu är helt fantastiska!



Jag har blivit Kombucha-frälst! Intill Ellis gymnastik finns ett café med Kombucha på ”tap”. 😜


   


Av K G - 3 maj 2018 03:03

Idag firade vi en födelsedag. Eller två. Eller tre. 😁 Typ fyra! 


     

Så fina bilder fast min mobil strejkade! 🙄💕


Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards