Alla inlägg under mars 2018

Av K G - 9 mars 2018 02:18

Skolorna är fördröjda med 3 timmar imorgon. Nytt besked ska komma 8.30 imorgon.


Vidare sägs att de elever som blir hemma ändå ursäktas fullt ut. Föräldrarna får avgöra om de känner att det är säkert att skicka barnen till skolan.


Enkelt, känner jag. På vår gata blockerar ett gigantiskt träd och el-ledningarna hänger fortfarande lösa från stolparna. Många har fått elen tillbaka men här dröjer det. Jag har en teori att man börjar längst ner och längst upp och vi är någonstans i mitten. Vem vet? 


Vi siktar på en dag till hemma. Och i bilen, vi kommer att behöva ladda våra enheter. 😏 


Körningen gick bra idag och jag är tacksam för det. Den tog oss också ut på vägar som vi inte sett förut och kanske inte valt om det varit normalt väglag. Det är en vacker trakt vi bor i!

Av K G - 8 mars 2018 23:04

Uppkörningsdag!

Det kändes lite hopplöst igårkväll. Tiderna för våra uppkörningar bokade vi direkt när F var klar med sitt skriv-test. Jag ville vänta med min uppkörning tills våren var här så jag hade inget emot att vänta in honom. Så bestämmer VÄDRETS MAKTER att vi ska få en snö-storm PRECIS NU🤪🤨


Vi eldade på i öppna spisen igårkväll och Elli och jag bäddade där framför. Sömnen blev sådär😖


Vi klev upp tidigt för att ha tid på oss att köra till Danbury där vi bokat uppkörning. Tack och lov!


Vägarna var blockerade av nedfallna träd och vi fick hitta nya. Tack och lov för ”Waze” som uppdateras snabbt och leder till rätt väg! 



        Vi kom fram UTAN frukost i magen, snabbt in på Dunkin Donuts, KAFFE!!


11.15 hade jag min körning. Har haft körkort i, runda slängar, 26 år. MINA BEN DARRADE!


Eftersom beskedet sent igårkväll sa att skolan var stängd även idag så fick vi ju lösa det genom att barnen fick åka med. Bra erfarenhet att ha varit på DMV om inte annat🤣Jag sa till dem, tänk sengångare,hehe.


12.15 var det F’s tur. Min sväng var kort, hans ännu kortare🤩


Båda fick samma besked ”You passed!”


Väntan igen på att få registreringen klar och hemma igen ca 15. 


Fortfarande ingen ström. Elden brinner i öppna spisen och vi spelar spel.



Av K G - 8 mars 2018 01:06

   

Det blixtrar ute i snöstormen. Jag har ALDRIG varit med om något liknande!


Det är en vägg av snö, BLÖT, som vräker ner över över oss. Trädens grenar hänger tunga. Hittills har vi hört tre ”explosioner” som innebär att elledningarna har kapats av nedfallande grenar/träd. 


Våra vänner är också utan el, det känns som att det här kan komma att ta tid. Mycket jobb för el-bolagen. Men ingen med sans och vett ger sig ut i det här vädret.


Resten av huset är mörkt, här kommer vi campa inatt!


Av K G - 7 mars 2018 02:58

   


Skolorna är stängda imorgon i väntan på snöstormen😏


Vi räknar hur många som blev besvikna här hemma:


....................


 


Vi hittade inte ”påsen” men däremot annat skräp som åkte ner i soptunnan! En glass,jättegod!, hjälpte oss att orka😁




Av K G - 6 mars 2018 18:12

  Det är svårt att förstå idag, men imorgon väntar vi en snöstorm igen. 


Uppröjningsarbetet efter den förra har pågått sedan i lördags och fortfarande är vissa vägar/korsningar stängda. 


Jag har i vilket fall förberett mig, handlat mat och planerat så att vi ska klara oss om skolorna stänger och vägarna blir okörbara. I eftermiddag tänkte vi nog ta den där glassen som inte blev av förra tisdagen. Och åka ner till stranden och göra lite nytta. Plocka skräp! 🤗 Olle sa förra gången vi var där att ”det är så fint, men skräpigt!” Han såg en påse ”Golden fish” i vattnet. Vi kunde inte ta den då, men den har stört i minnet. Nu ska vi se om vi hittar den och kan slänga den!

Av K G - 2 mars 2018 15:20

 


Känns konstigt att vi nu gått igenom första hockeysäsongen här. Igår var det avslutning med glass-party och match på hel-is. Vi fick se en hel del ”offside”🤣


Det som är kvar av hockeyn nu är ”try-outs” inför höstens hockey. 


Skolsyster ringde mig igår för att informera om att Olle och en kompis kolliderat på lunch-rasten och att Olle fått en ordentlig blåtira. Jag behövde inte hämta honom men hon ville förbereda mig.


F har i normalfallet fullt upp på jobbet så vi hörs inte av så mycket dagtid, lika var det igår. Han visste alltså inget om ögat när vi kom hem efter hockeyn. 


Olle kom in genom dörren och sa till F, ”det blev lite slagsmål på isen, titta på mitt öga”.  F’s min var obetalbar och han tittade på Olle, på mig, om och om igen. 🤣🤣 och visste inte vad han skulle tro. 



Ovido - Quiz & Flashcards