Alla inlägg under februari 2018

Av K G - 14 februari 2018 02:08

   

Måndag morgon hade jag ett besök hos ”the dermatologist” bokat. Jag var där i god tid före 9 och satte mig för att vänta. Jag märkte att receptionisten blev lite brydd och efter en stund fick jag frågan ”Do you have an appointment?” Japp, sa jag, stensäkert. Hon gick in och tittade och sa ”ja det har du, den 12:e MARS”  Bara en månad fel! Bokade tiden för 5,5 mån sedan, när allt var rörigt och mycket. Lade in det fel helt enkelt🤗 Plötsligt hade jag en massa tid att göra annat. Jag hörde av mig till Viveka, mäklaren som hjälpte oss att hitta huset. Hade hört att hon hade en massa krukväxter och gärna gav skott. Äntligen fick vi in lite grönska i huset! Här är min lilla odling nu:     En del har redan fått nya krukor att gro i, resten får gro lite rötter först! 

Semmeldag idag, ”fat-tuesday” härIngen semla idag men är hembjuden på semla imorgon💕

Himlen brann ikväll!     



Nu tittar jag på OS, mycket, MYCKET, om de amerikanska deltagarna. Jag som vill se våra svenska hjältar🤔🤗😁


F är någonstans i USA och jobbar, någonstans mot Chicago-hållet tror jag😏Vi har fulla scheman båda två, jag HAR lyssnat men minns inte så bra🤣. 

Imorgon är det Valentine’s, STORT här. Det är inget val, på Elementary-level har man med sig ”kort” för att byta med klassen. Jag har pysslat ihop en varsin påse till Elli och Olle med❤️ Anni och Emil har vi i våra hjärtan❤️❤️

Av K G - 12 februari 2018 02:10

Lördag morgon tog Elli och jag en sällsynt promenad. Man går inte så mycket här, men när man längtar efter rörelse och luft OCH saknar bil, så GÅR man!😁 Elli hade tid hos frissan och killarna hade hockey samtidigt.   

Det är dyrt med frissa, man ska ”tippa” den som tvättar håret och den som klipper. Men det blev fint!


Vi har varit här i ca ett halvår nu. Så lång tid tog det för F att transformera från sekretariat i Malmö till sekretariat på Twin Rinks i Stamford😁Igår körde han musik och klocka under Olles match. Härligt! Att vara HÄR i nuet!


Under helgen har vi följt Emils matcher och har fått jubla över blytunga, viktiga 6 poäng  


Olle har spelat tre matcher, med 7, 6 och 7 spelare på isen. Han somnade på sekunden ikväll!🤩🏒👌


 


 Matchen idag var i Shelton, stället med is i tre våningar. Vilken anläggning!       


Efter match tog vi Ikea, diner för lunch och Trumbull köpcentrum 


Ellis hörna blev äntligen klar!Jag är nöjd! Små medel blev fantastiskt resultat!

Av K G - 10 februari 2018 02:53

Det har tagit tid att komma tillbaka efter min bugg i magen. Inte så dramatiskt men tappade flera kilo på bara några dagar, klart uttorkad och matt. Trodde att jag skulle vara ok nog att köra igång med spinning idag igen men jag får skjuta på det till nästa vecka. Den som väntar på något gott 🤗


Diverse läkarbesök i början av veckan, en bil-service och lite lunchande följt av library-tjänst. Några av punkterna den här veckan. 


Emil hjälpte mig i söndags att hämta hem det här setet:


     

Det blev det ”stora” projektet i veckan. Jag fick en vision när jag såg det, och det blev precis så bra som jag tänkt! 


  Saknas lite slut-finish med matta, fäll i stolen och spegel med belysning på väggen. Men, spray-färg från HomeDepot gjorde susen! Förbaskat kallt att stå i garaget, men så tillfredsställande att se förvandlingen!


En dag i veckan hade F och jag likartade agendor, fast SÅ olika ändå. 


Båda hade frukostmöte. Jag med nya familjer i Westport, han med SACCNY (Swedish American Chamber of Commerce New York).

Sen åt vi lunch. Han på Manhattan och jag i köket hemma. Mumma med havregrynsgröt med blåbär🤗


  


Torsdag em fick brorsorna till det, de spelade PS4 ihop, med hörlurar och snack. Finns knappt ord för att beskriva den goa känsla jag fick av att höra dem småprata med varandra. Som i samma rum, bara 6 212 km ifrån varandra. ❤️








Idag provade jag på att få parkeringsböter. Kul! 


Knorren här är att F inte vet om det än Han läser snart mitt inlägg, ska bli roligt att se hans reaktion🤓


Tack Anna-Kajsa för sällskap vid lunchen, den blev dyr🤪🤣


Jag och barnen fick ett ofrivilligt men uppskattat besök på spännande polisstationen i Westport, för att bli kvitt den förbaskade remsan under vindrutetorkaren. Det var VÄLDIGT otydligt skyltat😏🤪

Av K G - 5 februari 2018 05:34

Härlig bild som F tog igår eftermiddag.

   


Vi hoppade över Olles match imorse. Ja, vi gjorde faktiskt det😁

Efter mitt taskiga mående och stor-killarnas sena hemkomst prioriterade vi en sov-morgon och lite lugn o ro. Matchen skulle spelas utomhus 07.30


Emil önskade Chelsea Piers och lite baseball-träning så vi ringde och kollade av om det fanns lediga burar. Det fanns det så det blev det! Alla tyckte det var kul, t o m jag provade. Blev darrig o smått varm av mina tolv slag ( 2 träff ), skyller helt och hållet på att jag legat och knappt ätit under helgen.


   




Under em uträttade jag och Emil lite ärenden innan vi åkte hem och påbörjade Super Bowl-myset. Emil skulle flyga hem 22.30 så vi visste ju att vi bara kunde se starten, det började 18.30 När vi som bäst laddar upp får Emil ett sms om att flyget är uppskjutet till 02. Jag har nog aldrig sett någon bli så glad över ett försenat flyg!


Mysig kväll blev det, grattis Eagles! 


Nu har de precis kört iväg

Av K G - 4 februari 2018 03:19

I torsdags kom Emil hit igen. En ”långhelg”, bara för att man kan😁Inte bekvämaste flygrutten med byte, men bra pris på biljett!


Just nu är han och F på Islanders-match. Det 60-årsfirande som jag och Elli o Olle skulle på blev det intet av. Jag kände mig knepig hela dagen igår och på kvällen fick jag feber. Det blev kurerande och Mello-mys hemma i soffan istället🤩


Godnatt!

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards