Alla inlägg den 27 februari 2018

Av K G - 27 februari 2018 23:54

Det blev ingen glass.


Idag stängdes Staples High-school.


En student hade uttryckt tankar på att skjuta en lärare och i efterföljande förhör utvecklat de tankarna till en masskjutning. Jag åkte genast och hämtade Elli och Olle på deras skolor.

Poliser vaktade utanför när jag kom dit och personalen var uppenbart påverkade av allvaret. 


Otäckt nära.


Tacksam att vi är hemma, tillsammans❤️

Av K G - 27 februari 2018 15:49

  

  Vackert väder idag när F så till slut skulle skriva sitt körkortsprov. Tre(!)brandvarnare bestämde sig ha slut på batteri inatt, bästa uppladdningen, NOT!


Efter att Olle åkt med skolbussen satte vi oss i bilen för att köra till DMV i Norwalk. Vi kommer ut på Merritt och det är stillastående trafik! 20 min på oss🤨


Tack och lov var det ”bara” vanliga morgontrafiken så sakta, sakta rullade vi framåt. Vi rullade in framför DMV med någon minut till godo och vi båda kliver ur, F för att gå in till provet och jag för att sätta mig vid ratten. Då gör bilen något vi inte upplevt tidigare. Den tutar till och låser dörrarna


Vi tittar på varandra, ”var är nyckeln?”. I bilen!!!! På två millisekunder börjar paniken stiga och jag hann tänka lösningar, ringa vem osv. Men SÅ dumt kan det inte vara så jag gick runt bilen igen och kände på passagerardörren, där jag stod när jag låste upp hemma. PUH! Den var öppen!!🤪 Nycklar och lås är sedan tidigare en akilleshäl😏


Hur gick det på provet då? Finemang!! Bara körningen kvar för oss båda🤓


I eftermiddag har vi bestämt att vi ska prova ett glass-ställe i Westport. Hockeysäsongen börjar ta slut och det är ingen träning ikväll. Vi har ju normalt en träning/em, hockey, tumbling eller gymnastik. Så lite vardags-lyx med glass innan läxor🌞🍦

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards