Alla inlägg den 21 februari 2018

Av K G - 21 februari 2018 23:25

Det blev det ändå, det sprack upp och när dimman släppte sköt temperaturen fart!   Som mest 23 C idag!


Vi hann med en tur till stranden innan mathandling och skynda hem till matchen. Det gick inte vägen idag, nya tag i helgen! 


Av K G - 21 februari 2018 16:12

Tog en bild i söndags för att visa på en stor skillnad mellan Sverige och USA. Om man betalar sin bensin med kontanter så får man en rabatt😳  Det är något jag har svårt att anpassa mig till, att använda kontanter och checkar. Hade sällan kontanter på mig hemma i Sverige och det tar emot att gå omkring med cash här. Men det är ju tydligt att man får ta seden dit man kommer. 


Det är skollov här nu och måndag var Presidents Day. Vi firade inte direkt men var glada att F hade en extra ledig dag. 

Vi hade sedan tidigare bestämt att vi skulle in till stan och Brooklyn för att se Islanders spela. Vi åkte i god tid för att hinna förbi inne i stan och insupa atmosfär. Välbekanta gator vid det här laget, barnen hittar själva och kan peka ut var olika ställen ligger🤗

       


Att ta sig till och från hockeyn är väldigt enkelt och smidigt. Tågen går konstant så väntan och köer finns inte.  


Igår blev det bio. Jag hade köpt biljetter på biografen närmast oss, trodde jag. Visade sig, 20 min innan bion, när vi skulle hämta ut biljetterna, att det var på biografen i SoNo, Norwalk. Dit var det ca 15 min med bil så vi slängde oss iväg. Väl framme var det kaos på parkeringen, tvärfullt och massor med människor som väntade. När kl var över 12 gav vi upp och ställde bilen på en korttidsplats, gick in och löste in biljetterna. Vi var inte ensamma om det, en del var mer upprörda över katastrofen på parkeringen. Nu var vi ju biosugna så vi körde tillbaka till bio 1 för att se om den gick snart igen. Det gjorde den! Vi fick en halvtimme på oss att tvätta händer och köpa snacks. Till popcornen fanns en kran med flytande smör😏🤢Man sitter RIKTIGT bekvämt i de inställbara fåtöljerna med en bricka för snackset. Är man sugen på något starkare så finns det en bar (!) att handla från🤪🤣


    


Idag gör vi inte många knop, barnen vill skrota runt. Passar mig, tittar på OS och väntar på Malmö Redhawks match som börjar kl 13 vår tid, 19 svensk tid. 🤩💕

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards