Direktlänk till inlägg 10 februari 2018

Full vecka igen

Av K G - 10 februari 2018 02:53

Det har tagit tid att komma tillbaka efter min bugg i magen. Inte så dramatiskt men tappade flera kilo på bara några dagar, klart uttorkad och matt. Trodde att jag skulle vara ok nog att köra igång med spinning idag igen men jag får skjuta på det till nästa vecka. Den som väntar på något gott 🤗


Diverse läkarbesök i början av veckan, en bil-service och lite lunchande följt av library-tjänst. Några av punkterna den här veckan. 


Emil hjälpte mig i söndags att hämta hem det här setet:


     

Det blev det ”stora” projektet i veckan. Jag fick en vision när jag såg det, och det blev precis så bra som jag tänkt! 


  Saknas lite slut-finish med matta, fäll i stolen och spegel med belysning på väggen. Men, spray-färg från HomeDepot gjorde susen! Förbaskat kallt att stå i garaget, men så tillfredsställande att se förvandlingen!


En dag i veckan hade F och jag likartade agendor, fast SÅ olika ändå. 


Båda hade frukostmöte. Jag med nya familjer i Westport, han med SACCNY (Swedish American Chamber of Commerce New York).

Sen åt vi lunch. Han på Manhattan och jag i köket hemma. Mumma med havregrynsgröt med blåbär🤗


  


Torsdag em fick brorsorna till det, de spelade PS4 ihop, med hörlurar och snack. Finns knappt ord för att beskriva den goa känsla jag fick av att höra dem småprata med varandra. Som i samma rum, bara 6 212 km ifrån varandra. ❤️








Idag provade jag på att få parkeringsböter. Kul! 


Knorren här är att F inte vet om det än Han läser snart mitt inlägg, ska bli roligt att se hans reaktion🤓


Tack Anna-Kajsa för sällskap vid lunchen, den blev dyr🤪🤣


Jag och barnen fick ett ofrivilligt men uppskattat besök på spännande polisstationen i Westport, för att bli kvitt den förbaskade remsan under vindrutetorkaren. Det var VÄLDIGT otydligt skyltat😏🤪

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K G - 11 augusti 2022 22:16


Sista inlägget från oss

Av K G - 11 augusti 2022 22:12


Nu är vi båda tillbaka.

Av K G - 7 augusti 2022 12:55

Nu börjar tiden för den här bloggen rinna ut, några inlägg till blir det nog men när cirkeln är sluten och vi båda kommit på plats på våra nya jobb, ja då får bloggen pensioneras. Den var ju tänkt som dagbok kring New York och äventyret och har då fy...

Av K G - 4 augusti 2022 08:07

Även för fiskarna

Av K G - 1 augusti 2022 15:12

  Så här ser det ut när städfirman schabblade bort flyttstäd igår, ägarna redan åkt iväg och vi landar i huset med alla våra prylar. Städfirman lovade komma idag men lyser med sin frånvaro och nu inte svarar. Aaarrrghhhh, igen. Katter i huset tidigar...

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards