Direktlänk till inlägg 11 december 2017

Vinterland

Av K G - 11 december 2017 00:15

      

Fredag morgon beställde jag ved. Annalkande ”snöstorm” gjorde situationen mer akut, vi har haft två strömavbrott pga väder och vi vill inte sitta utan ved! De skulle leverera samma fm👏.


Jag åkte och tränade och när jag kom hem igen låg den här högen och väntade:  


Finfin eftermiddagsträning blev det! Efter 1,5 tim såg det ut såhär:



Mycket frisk luft!!




Det började snöa lördag förmiddag och sen fortsatte det ända till söndag morgon.


Lördag fm åkte vi till Olles match. 2 min från vanliga ishallen gick jag in i kalendern och såg att det var en annan ishall

BRÅTTOM!! Vi hade 20 min tillgodo och det skulle enligt gps ta 18 min att köra dit. Vi bröt inte mot trafikregler och sladdade in på parkeringen med 1 min tillgodo. Olle hade då bytt om i bilen, fastspänd i bilbältet. Vi rusar in och killarna springer till omklädningsrummet. Snart kommer de ut igen och F ber mig titta igen. 🤔 Jag hade tittat på fel dag!!!!!


Nu var vi nära att ge upp, matchen drog ju igång. Olle ville så gärna spela så vi körde tillbaka igen. Han klev på isen i mitten av första perioden. Efter matchen fick Olle och vi höra att matchen och laget drog igång när han kom. Innan hade det varit avvaktande och stillastående. 


Vi åkte till ”vårt” köpcentrum med Cheesecake factory efteråt. Där F och jag åt vår första lunch när vi var här och tittade på hus. 💕


Tillbaka hem igen i snövädret bara för att hinna handla och byta om inför kvällens Lucia-firande arrangerat av svenska skolan i Christ and Holy Trinity Church. Barnen i svenska skolan bjöd på ett oförglömligt firande! 


Söndag morgon var det dags för match igen, kl 07😴🤪


Vi gick upp tillsammans och jag fixade frukosten medan killarna gjorde sig klara. När de åkt fick jag en liten sömnstund till😴


Solen sken när de kom tillbaka och Olle ville ut och skotta snö! Härliga soliga timmar ute följde. Härligt för dem!


         Vad gjorde jag? Jo, jag och Anette gjorde första passet av ”safe-driving”-kursen som är obligatorisk när du ska ta körkort i Connecticut. Jag satt inne i en liten lokal och såg det fantastiska vintervädret utanför. Ja ä int’ bitter


      



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K G - 11 augusti 2022 22:16


Sista inlägget från oss

Av K G - 11 augusti 2022 22:12


Nu är vi båda tillbaka.

Av K G - 7 augusti 2022 12:55

Nu börjar tiden för den här bloggen rinna ut, några inlägg till blir det nog men när cirkeln är sluten och vi båda kommit på plats på våra nya jobb, ja då får bloggen pensioneras. Den var ju tänkt som dagbok kring New York och äventyret och har då fy...

Av K G - 4 augusti 2022 08:07

Även för fiskarna

Av K G - 1 augusti 2022 15:12

  Så här ser det ut när städfirman schabblade bort flyttstäd igår, ägarna redan åkt iväg och vi landar i huset med alla våra prylar. Städfirman lovade komma idag men lyser med sin frånvaro och nu inte svarar. Aaarrrghhhh, igen. Katter i huset tidigar...

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards