Direktlänk till inlägg 8 december 2017

Mycket träning

Av K G - 8 december 2017 03:32

Det har det varit de senaste veckorna💪 Jag bestämde mig för att göra en rivstart och den är jag fortfarande i! Det finns massor av pass att testa och de ligger frikostigt fördelade över hela dagen. Spinning är stora favoriten men jag har också testat två olika yoga-klasser. Oj så bra för min onda rygg, och oj så ont man kan få efter yoga! Ordentlig träningsvärk👌


Idag torsdag blev det ingen morgonträning eftersom jag anmält mig som frivillig att hjälpa till med ”gift wrapping” hos Olle och hans klass. Som jag tidigare skrivit så är det mycket frivillig-arbete. Den här gången, något som jag tycker är helt fantastiskt, handlade det om Lion’s Heart. Familjer som saknar medel att själva kunna ordna julklappar har fått önska, via den organisationen. Listor har sedan gått ut till skolorna och klasserna. Klassföräldern har sedan skickat ut en länk till alla föräldrar via ”SignUpGenius” . Via den länken har man kunnat ”tinga” det man kan tänka sig att köpa och donera. Helt anonymt, så att man inte ska känna att man måste. 


På listan fanns det önskningar om bl a pyjamasar, mössor, varma jackor, skor och tvättmedel. 


Alla saker lämnades sedan in i en stor låda på skolan och det skulle alltså paketeras idag. Vi föräldrar var behjälpliga men barnen fixade det mesta själva.


Jag är ego och vill träffa Olle, och jag vet att han gärna vill att jag kommer till skolan. Att anmäla sig till de här frivillig-grejerna är ju enda sättet att komma in på skolan. Men det ger så mycket mer! Jag går leende från skolan varje gång! Likadant igår, då var det bibliotekstjänst igen. Bokvagnen var välfylld när jag kom och tom när jag gick. En mycket tacksam bibliotekarie tackade flera gånger om🤗



Huttrar fortfarande efter timmen i ishallen, mellan 18.40-19.40 Klockan hinner bli rätt mycket innan vi är hemma och duschning är avklarad. Tur det bara är en dag kvar innan helg! 


Imorgon är det pyjamas-dag på Olles skola, för att visa stöd för de barn som är inlagda på sjukhus. 

Sen ska han följa med en kompis hem på ”play-date”


Ellis skola har den årliga lunchen för lärarna. Likadant där, via SignUpGenius har det kommit en länk med lista på olika saker man kan anmäla sig för att fixa. Att duka, städa undan, köpa sallad, ost mm mm. Hela lunchen kommer från ”donationer”. Jag anmälde mig på dessert-listan och chokladbollarna ligger redo i kylen. 


Jag var lite skeptisk mot kakaon, som såg lite ljus ut och kokosen, som är ”fuktig”. Men jag ökade på antalet mått och kokosen fäste fint. De fick klart godkänt av provsmakarna när de kom hem från skolan! ”Smakar ju som i Sverige”!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K G - 11 augusti 2022 22:16


Sista inlägget från oss

Av K G - 11 augusti 2022 22:12


Nu är vi båda tillbaka.

Av K G - 7 augusti 2022 12:55

Nu börjar tiden för den här bloggen rinna ut, några inlägg till blir det nog men när cirkeln är sluten och vi båda kommit på plats på våra nya jobb, ja då får bloggen pensioneras. Den var ju tänkt som dagbok kring New York och äventyret och har då fy...

Av K G - 4 augusti 2022 08:07

Även för fiskarna

Av K G - 1 augusti 2022 15:12

  Så här ser det ut när städfirman schabblade bort flyttstäd igår, ägarna redan åkt iväg och vi landar i huset med alla våra prylar. Städfirman lovade komma idag men lyser med sin frånvaro och nu inte svarar. Aaarrrghhhh, igen. Katter i huset tidigar...

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards