Direktlänk till inlägg 4 december 2017

Första advent

Av K G - 4 december 2017 00:48

En skön fredag med träning och golf och en ledig Fredrik inledde adventshelgen. Hockeymatch lördag morgon för Olle och en roadtrip hemma för Emil lör och idag söndag. Härligt! Det blir mycket hockey tack vare svenskhockey.tv👌


När killarna här var tillbaka från match hade jag och Elli förberett för julpynt. Vi pyntade huset och granen          


och sedan körde vi till Stew Lenords(tror inte jag har rätt stavning än men det kommer🤪). Deras julmarknad var AWESOME! Där finns allt julpynt man kan önska! Vi fixade ljus till buskarna utanför   

och lite mer julpynt till granen. Vi har väldigt mycket sporttema nuförtiden😉 Hockeypuckar, basebollar, skridskor mm. Vacker är den! Vi saknar lite svenska och finska flaggor, sen är den komplett. 🇫🇮🇺🇸🇸🇪i     




Ängeln i toppen får vi vänta med, förra året skrev jag en lapp i den för att vi skulle komma ihåg vems tur det var att sätta upp den i toppen Jag trodde inte att jag någonsin skulle släppa in en plastgran men nu är vi här🙃 Doftsticken gör att den ändå känns verklig. 



Idag har vi adventsstädat        Det är MASSOR med löv överallt och hängrännorna behövde rensas. Lagom tills vi var redo levererades verktyget för jobbet.    en roterande borste som drivs med din uppladdningsbara borr. Elli och Olle spelade baseball medan jag och F stökade och bökade. Många buskar skulle friseras och massorna av löv skulle blåsas bort. 


Pepparkaksdegen som jag fixade i fredags hade mognat färdigt och huset fylldes av ljuvlig julstämning när vi bakade kakor i mängd.


Nu har vi filmmys och vi laddar om för ny vecka!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K G - 11 augusti 2022 22:16


Sista inlägget från oss

Av K G - 11 augusti 2022 22:12


Nu är vi båda tillbaka.

Av K G - 7 augusti 2022 12:55

Nu börjar tiden för den här bloggen rinna ut, några inlägg till blir det nog men när cirkeln är sluten och vi båda kommit på plats på våra nya jobb, ja då får bloggen pensioneras. Den var ju tänkt som dagbok kring New York och äventyret och har då fy...

Av K G - 4 augusti 2022 08:07

Även för fiskarna

Av K G - 1 augusti 2022 15:12

  Så här ser det ut när städfirman schabblade bort flyttstäd igår, ägarna redan åkt iväg och vi landar i huset med alla våra prylar. Städfirman lovade komma idag men lyser med sin frånvaro och nu inte svarar. Aaarrrghhhh, igen. Katter i huset tidigar...

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards