Direktlänk till inlägg 16 november 2017

Härliga onsdag

Av K G - 16 november 2017 02:32

Efter att ha kört Elli till extraklass i LA och vinkat av Olle vid bussen så gjorde jag mig snabbt klar för att åka till Olles skola, en föreläsning om ”writing” väntade. För att vi föräldrar bäst ska kunna hjälpa våra barn i deras skrivande. Jag måste erkänna att jag lyssnade med ett halvt öra, vi kan knappt språket


Så kliver en kvinna i skolpersonalen fram, berättar om sin mormor som klankade på stavning. Med värme, humor och entusiasm drog hon med mig, jag fick en aha-upplevelse!

Jag hoppas och tror att jag tog ett steg fram i min egen utveckling som förhoppningsvis kommer andra (barnen) till nytta. Inget nytt eg, svensk skola är långt fram, men annan vinkling.


Efter det körde jag hem för att...vad? Kom snabbt fram till att solskenet förtjänade mer än städ, stryk, plock. Åkte till Nationalparken Sherwood Island, 10 min från vårt hus. 


Snäckberg, härlig sandstrand, uråldersdjur och ett vackert Westport!

               


I samma område finns Connecticuts memorial över 9/11, jag stannade upp, läste namnen, och kände ödmjukhet.

   


Andas, ta in, reflektera.


Tillbaka till bilen och komma tillbaka till nuet.






Skyndade sen att handla, Wallenbergare dök upp från ingenstans. Efter lite detektivarbete hittade jag t o m lingon!!💕



Vidare till Long Lots och bibliotekstjänst! 


Kalpana, min ”kollega” sen några veckor, och jag bokade en träff imorgon. Det är verkligen en ynnest att få möjlighet att träffa nya människor. Genom det utvecklas jag! 


Saknad (efter de självklara) finns där hela tiden, MEN:


dagens lärdom; jag är tacksam!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K G - 11 augusti 2022 22:16


Sista inlägget från oss

Av K G - 11 augusti 2022 22:12


Nu är vi båda tillbaka.

Av K G - 7 augusti 2022 12:55

Nu börjar tiden för den här bloggen rinna ut, några inlägg till blir det nog men när cirkeln är sluten och vi båda kommit på plats på våra nya jobb, ja då får bloggen pensioneras. Den var ju tänkt som dagbok kring New York och äventyret och har då fy...

Av K G - 4 augusti 2022 08:07

Även för fiskarna

Av K G - 1 augusti 2022 15:12

  Så här ser det ut när städfirman schabblade bort flyttstäd igår, ägarna redan åkt iväg och vi landar i huset med alla våra prylar. Städfirman lovade komma idag men lyser med sin frånvaro och nu inte svarar. Aaarrrghhhh, igen. Katter i huset tidigar...

Ovido - Quiz & Flashcards