Alla inlägg den 8 november 2017

Av K G - 8 november 2017 03:33

   

Election Day var det idag. Ett val till något lokalt som jag inte orkat sätta mig in i. Massor med skyltar har satts upp längs med vägarna där man vill att folk ska rösta på olika människor. Vi är ju inte riktigt målgruppen så vi har mest tyckt att skyltarna varit i vägen.


Valet innebar iallafall en ledig dag för barnen, verkade som att skolorna blev vallokaler. Skönt med sovmorgon tänkte jag. Tji fick jag! Olle vaknade när F skulle åka till jobbet och samtidigt satte värmesystemet igång. Det knäpper och knakar i ”elementen”, en panel längs med golvet. Han låg klarvaken och undrade vem som lät😳😊


Barnen fick igen välja aktivitet och solklart blev valet, vara hemma!


Jag föreslog ändå en liten luftning och eftersom jag själv var nyfiken på en affär vi inte varit på så frågade jag om vi inte skulle åka till ”Michaels”. En pysselbutik? Då blev det fart! 


Återigen, OJ! , WOAOW! Det fanns ALLT man kan önska sig, till bra priser! 


     


Det blev ”crunchies” till slajmet, göra egna badbomber och målarbok. Pysslandet började direkt när vi kom hem och jag fixade med lunchen. 


På eftermiddagen hade vi sedan tidigare ett nytt läkarbesök inbokat och efter det hockeyträning. F är på en heldags grej med banken så vi körde en middag i bilen, Taco Bell. Enkelt och gott!


Hockeyn var på ett nytt ställe. Regnet öste ner och vi sprang från bilen för att inte bli blöta. Vi kom till ett tält(!!) där vattnet forsade in och gummiplattorna som lagts ut för att skydda skridskorna flöt(!) ovanpå pölarna! Toaletterna låg utanför, i beckmörker. 


Jag har, efter att ha tänt en brasa, precis tinat upp igen. Bara 2 timmar senare.


Regnet smattrar mot takfönstret, veden sprakar, det är rätt bra ändå 💕 

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards