Alla inlägg den 3 oktober 2017

Av K G - 3 oktober 2017 03:20


Idag har jag lyckats med ett bravur-nummer!


Efter morgonpromenaden tog jag tag i lite "skit-göra", innan dusch.


Först tömde jag askan från öppna spisen. På väg ut med den, via garaget fick jag syn på alla löv och skräp på garage-golvet. Vi har ju stört oss på det och jag tänkte "perfekt, det blir en garagestädning!" Anni ringde precis då så jag började sopa med luren i ena handen. Mitt i lyfte jag blicken och ser hur dammet yr runt. Vänder mig om och dörren in till huset står öppen. Upptagen av samtalet skyndar jag mig för att stänga dörren. PRECIS när låset klickar till inser jag: JAG ÄR UTELÅST! 


Stackars Annis öra fick höra en lång harang av ord som knappt går att stava till🙊🙉


Nästa tanke: var gjorde jag av nyckeln? Prydligt på brickan i hallen. 


Sprang runt huset och HOPPADES att jag inte varit så noga med att låsa ytterdörren, som jag alltid gör. Låst.  


Hjärnan på högvarv, inte ätit frukost och inser HUR ringa efter hjälp utan den amerikanska mobilen, den spelade musik i ett tomt LÅST hus. Klart att jag använt den svenska om tiden gått och jag inte hittat annan lösning, men det är SÅ dyrt! 


De grannar som är hemma har ungefär samma mönster som jag så eftersom det var tid att göra dagens inköp så var det tomt överallt. 

Via svenska mobilen och wi-fi fick jag iväg ett mail till Fredrik att han skulle ringa Anette så att hon kunde komma och hjälpa mig få tag på en lås-smed. Under tiden jag väntade så knackade jag på hos ytterligare en granne och hon var hemma! Jag fick hjälp att få tag på låssmed och beräknad väntetid var ca två timmar!! Anette kikade förbi och var back-up om det inte skulle klaffa med låssmeden.


Tur det var solsken och jag hade ju faktiskt något att göra. Garaget blev rent och garageuppfarten med. Hann med att sätta mig i en solstol och prata med både Anni och Emil så det var välinvesterad tid ändå 


(Somnade nog till en liten stund också)


En jättetrevlig låssmed dök upp och på 5 sek hade han fått upp låset! Jag skrev gladeligen ut checken för betalningen, vilken lättnad att vara på banan igen! 




Ovido - Quiz & Flashcards