Alla inlägg den 30 september 2017

Av K G - 30 september 2017 03:59

  

  

   

Även om stunder av lugn finns så finns det hela tiden ett "sen" att förhålla sig till. Ett föräldramöte på kvällen betyder planering av kvällen och inför nästa dag. Barnen har läxor som mellan träning och middag och sängdags ska klaras av. Vi har haft läxor förr, men nu ska vi göra dem på engelska och det ska vara syfte, mening och slutsats på allt. 


Vi har två bra dagar bakom oss. Olle har varit på sin första "play-date" och det var en succé. Nannyn tog emot dem efter skolbussen hem och jag hämtade lite senare. Elli har haft sin första audition med kören, för att vara med i en individuell tävling. Bra resultat i mattetest som återkommer varje vecka. Det är intensivt i skolan! Elli har en ny uppgift i "science", att bygga en vulkan! Som taget ur en tv-serie!😁

Jag har haft en en sån där skön lunch med mina ladies på stranden, en picknick med duk på träbordet. Det blåste ordentligt men med lite lä från en vägg blev det gott! Var helt slut på kvällen och en teori att en "ledig"  dag tog ner mig och fick kroppen att känna efter stämde nog. Somnade före barnen! 


"Amazon" har börjat leverera saker vi beställt, men jag väntar fortfarande på mina +1,00, så mobilen när jag skriver är på armlängds avstånd😂.


Vädret kommande vecka: 

   


👏


Jag har kommit igång med dubbla promenader, morgon och lunch, nu när jag kan. Har fått hem både mixer och juice-maskin så idag tänkte jag att jag skulle maxa det hela. Ekologiska råvaror åkte ner i mixern för att göra lunch: 


Fy fasen vad nyttigt det var och så illa det smakade  nån måtta får det vara! 


Här finns drive-in för mycket, bl a Starbucks och bankomat😂.


Väntar in mitt internationella-körkort, sen ska jag köra igång nästa fas med DMV, körkortstillståndet. Har laddat sen senaste besöket för att vara på banan igen. Sett "Zootropolis"? Där finns en scen med DMV, vänligt beskriven. Amerikaner jag träffar ber om ursäkt att jag behöver genomlida det. 😊 Liten tröst att det är lika för alla, det är inte bara för att jag är svensk! 




Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards