Direktlänk till inlägg 24 september 2017

Lördag

Av K G - 24 september 2017 02:27

  Sconesen blev top noch! Det var inte fil jag hittat utan en blandning av kefir, yoghurt och fil. Med probiotika, "grass-fed". Men gottigottgott i scones blev det! 


På väg till ishallen behövde vi äta och körde in på ett stopp vid vägen. Fantastisk sushi hittade vi där! Så fascinerande att det överallt här finns förstklassiga ställen, som "väg-mat". 


Ishallen var imponerande, eller "The recreation site" som det var. Golf, baseball, hockey med tre våningar av rinkar, laserdome mm.



Killarna mötte ett "travellag" över deras nivå och det blev storförlust. Men vilken kämpaglädje! 


Efter hockey var det raka spåret till baseball i Westport. Träning innan match var i full gång. Elli och jag körde för att handla och släppte av killarna. Väl tillbaka så bytte F och jag så att jag skulle få se baseball och han skulle köra hem maten. I 29 C mår den inte bra i bilen. Efter en stund ringer han mig. "Var är bilnyckeln?"



Eeh, i min handväska!? 


En sån där överklok bil som bara kör vidare tills man stänger av. Där stod han med ett sista inköp, 2 km bort. Och där stod jag med nyckeln. 



Henriette och Kjell, goda kollegor och vänner, fick rycka ut och lösa vår prekära situation. Misstänker att vi kommer att få höra om den här em en och annan gång


Vi kommer sova gott i våra importerade sänglinnen, från Finlayson.


 Att sova med elefanter!😘



 
 
Ingen bild

Marianne löfqvist

26 september 2017 17:09

Vad bra ni verkar ha det! Men mycket är förstås er förtjänst och hårt arbete ligger bakom...Så viktigt att det fungerar i skolan för Elli och Olle! Ett styvt jobb de gör🙏 Saknar er så mycket❤️

K G

3 oktober 2017 03:18

💕

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av K G - 11 augusti 2022 22:16


Sista inlägget från oss

Av K G - 11 augusti 2022 22:12


Nu är vi båda tillbaka.

Av K G - 7 augusti 2022 12:55

Nu börjar tiden för den här bloggen rinna ut, några inlägg till blir det nog men när cirkeln är sluten och vi båda kommit på plats på våra nya jobb, ja då får bloggen pensioneras. Den var ju tänkt som dagbok kring New York och äventyret och har då fy...

Av K G - 4 augusti 2022 08:07

Även för fiskarna

Av K G - 1 augusti 2022 15:12

  Så här ser det ut när städfirman schabblade bort flyttstäd igår, ägarna redan åkt iväg och vi landar i huset med alla våra prylar. Städfirman lovade komma idag men lyser med sin frånvaro och nu inte svarar. Aaarrrghhhh, igen. Katter i huset tidigar...

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards