Alla inlägg den 6 september 2017

Av K G - 6 september 2017 04:18

  

  

Det är inga problem! Hade en lång lista med samtal om diverse bokningar och behövde förbereda eftermiddagen eftersom vi efter barnens skola skulle åka raka spåret till Twin Rinks. 


På väg ut genom dörren för att handla öppnade jag mailen och hepp! så satt jag fast ytterligare nån timme med fixande kring skola. Jag skojar inte, det droppar in 4-5 mail på en förmiddag. Allt behöver inte ageras på, men det måste läsas och förstås. Jag brukar börja alla samtal, efter namn-presentation, med "we just moped herr fr.o.m Sweden" (hahahahaaa, autokorr skrev texten, får stå kvar) Alltså, "we just moved here from Sweden", känns som det kan ursäkta en hel del 


Dagarna rullar på, behöver inte fundera många sekunder på vad jag ska hitta på! Kikade in en stund hos en av de andra familjerna, vars barn går på samma skola som Elli. Trevligt med en pratstund, man får och ger lite tips. 


Det är och kommer att vara mycket för barnen ett tag framöver men de imponerar med hur de hanterar det hela.


Elli körde igång konståkningen ikväll. Fungerar som sagt helt annorlunda än hemma. Får bli beskrivet en annan gång. Hon var nöjd med att hon knäckte en ny position, sådär första gången efter ett långt uppehåll. 


Ny dag imorgon, ett möte på morgonen för oss "nyanlända", hemma hos någon från PTA den här gången. 


Mer hockey/konståkning på em också. Ringde idag igen om mitt SSNmåste dit igen


Gäsp!

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards