Alla inlägg den 2 september 2017

Av K G - 2 september 2017 16:33

   

   

  

   

Mamma Mia, vilket tempo IGEN, sista två vardagarna den här veckan!


Barnen kom hem från skolan i torsdags med vardera skolbuss och hade tusen intryck att berätta om. Första dagen överrumplade nog, på olika sätt och det var INTE odelat positivt. Vi har pratat, pratat och pratat och nu med en tre-dagars helg (Labour Day på måndag) så ska vi nog hinna landa. Det är mycket att hantera, skolbussarna, matsalen där man handlar själv och har olika val (kinamat, pizza, sallad mm), bara 3 min mellan lektionerna, lära sig hitta, språket, listan är lång.


Redan igår fredag kändes det bättre. 


Torsdagkväll hämtade vi bilen. Ojojojooj, vilket åk, SÅ amerikansk bil där du knappt behöver lyfta ett finger. Bagaget stängs genom att vifta lite med foten under bilen 


Fredag morgon hade jag dels ett möte med Olles extra-lärare i engelska, hon ville veta mer om Olle och berätta hur hon jobbar. Sedan hade jag ett "Meet & Greet" med rektorerna på Olles skola. De ville träffa oss nya på skolan och berätta om sig själva och verksamheten. PTA är verkligen en stor del av skolvärlden, kommer att volunteera där så snart allt landat lite. På väg till Olles skola körde jag som i en film, förbi skolbussar, skolvakter med stoppskyltar och en rad bilar som lämnade av barnen i "drop-offzone" 


Efter mötena på skolan handlade jag lite snabbt och körde hem för att vänta in upphämtning. Vi ladies skulle ses över lunch på golfbanan. Ett litet nyp i armen när vi satt där i fantastiskt vacker miljö vid vattnet. Glömde ta bild!


Efter barnens hemkomst och lite mellis rullade vi ner till stranden innan vi skulle hämta F på tåget. Olle hittade en jättestor snäcka, den var tyvärr redan "paxad🤣



idag lördag ska vi köra lite rundor och "fixa". Ikea bl a! 


De här är mina kompisar just nu, gardintvätt!




Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards