Alla inlägg den 28 augusti 2017

Av K G - 28 augusti 2017 02:53


Ännu en solig varm och behaglig morgon! Att äta frukost ute i den här miljön med alla exotiska ljud är balsam för själen. Vi tog det lugnt och satt länge och pratade.

Vid 10.30 samlade vi ihop oss för en tur till "Best Buy" för att kika på en TV bl a. Väl där upptäckte vi att de också hade mobiler, som vi behöver ordna med också. Jag började med säljaren och F gick med barnen för att titta på annat. Säljaren,Robert, var glad i hågen och började lägga upp allt. Jag var väldigt tydlig med att vi precis flyttat hit från Sverige och att jag undrade om det gick att skaffa abonnemang. "Fixar vi", sa han. 10 000-kronorsfråga:var tog det stopp!?


Svar: SSN


Ok, sa jag. Min man har sitt, kan han fixa det? "Absolut", sa han. 


Jag letade rätt på F i butiken och tänkte att han skulle kila tillbaka och ge uppgifterna. SSN-kortet ska man ABSOLUT INTE bära med sig. Lås in eller bränn det efter att du memorerat alla femtielva siffror. Det har F INTE haft tid att göra, varesig bränna eller memorera. SÅ, vi fick åka med ogjort ärende. 


Vi snabbade oss hem för att hämta upp badkläderna eftersom vi igårkväll bestämde att vi idag skulle hälsa på en kollega till F som har barn i samma ålder som Elli och Olle. Det blev en skön em i trevligt sällskap! 


När vi åkte därifrån tog vi vägen förbi "Best Buy" igen eftersom F tog med sig sitt SSN. Vår säljare Robert knappade glatt in allt och sen tog det tvärstopp i kreditupplysningen. Vi har ingen kredithistorik. Men för i h-vete (ursäkta) det var ju därför jag var TYDLIG med att vi var nya i landet. Stackars Robert. Han ville verkligen hjälpa oss😊 Lösningen som fanns var att vi betalade $400 som "lösen", som vi INTE skulle få tillbaka på något sätt. INTE EN CHANS! Imorgon ska jag köpa ett kontantkort som tillsammans med wi-fi och hemtelefon får vara bra. När man haft kontantkort i 6 mån så är man automatiskt berättigad att få ett abonnemang. I believe it when I see it!    


Stew Leonards fick ett besök på väg hem, middag inhandlad och nu är jag trött!


      (Mjölken i butiken fylls på i förpackningar (tror sådär på det, är nog lite illusion för barnens skull) )

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards