Alla inlägg den 6 augusti 2017

Av K G - 6 augusti 2017 17:03

   

   

Några bilder från huset och de senaste dagarna.
 
Det var pirrigt för oss alla när vi kom ut till Westport och huset. Det är ju viktigt att alla trivs och det blev bra för känslan när vi öppnat och kommit in var positiv. 
 
Fyra rådjur välkomnade oss på baksidan av huset, vilka som blev mest förvånade kan diskuteras. De sprang sin väg efter sekundens förstelning så vi vann väl. Hann inte med någon bild, så snabbt gick det. 
 
Vi försökte i tanken möblera huset men kom fram till att vi nog behöver få hit allt innan vi kan bestämma var allt ska stå. En del vet vi måste hamna i garaget och annat behöver vi rätt snart köpa nytt här. 
 
Containern med allt möblemang kommer till hamnen på onsdag nästa vecka (Ellis födelsedag) och det tar tullen ca två veckor innan utleverans. Vi räknar med att vara kvar på Manhattan till ca 20 augusti. Okejdå😜😂
 
Vi promenerade igenom ett ganska "folktomt" Battery Park igårkväll, en och annan fanns där såklart (trångt på gatorna) men där det var förberett för köer till båtarna över till Frihetsgudinnan och Ellis Island var det helt tomt. De köerna måste ha varit på minst tre timmar!! Puh. 
 
Bion vi gick på var som sagt The Emoji Movie. Rolig bitvis men tröttheten hann ikapp mig och jag somnade några micro-sekunder😴😁💯🤣stolarna var så sköna med lite gung-funktion så jag kan inte klandras!! Efter filmen tänker jag annorlunda när jag använder smileysarna♻️😉
 
Ny dag imorgon! (Det här hamnar i bloggen när vi är mitt i nästa dag😊)
 
Har hållit ut länge nu, 22.29, godnatt. Sover helst i ett sträck nu! 
       (Det blev Central Park idag)
 
Av K G - 6 augusti 2017 00:10

  

   

Idag blev det bio på Times Square, vi såg Emoji Movie. Egentligen var det perfekt väder för att traska omkring eftersom det var mulet och behaglig temperatur. Men vi hade redan bestämt oss att vi efter tvätten på morgonen skulle ta den nya "Q-train" till Times Square. Den nya tunnelbanesträckan har mycket fräscha stationer med fantastiska mosaik-konstverk på väggarna. 
 
Vi kom hem sent efter middagen i Westport, tåget tar ju faktiskt drygt en timme att åka. Men imorse sov vi ända till 9.30 (med litet vak vid 04 för mig) så det var det värt! Supergottgrillat och trevligt sällskap gjorde det också väl värt såklart!
 
När jag vaknade inatt var jag tvungen att gå upp och se om det läckte in vatten. Det regnade så det skvalade mot fönsterglaset. Det är mycket väder, varmt, plötsliga skurar, stekande sol i väntat oväder mm mm. 
 
Om vi orkar efter bion så tar vi en avstickare till Battery Park för att bara se Frihetsgudinnan på håll. Sen ska vi  laga mat i lägenheten, det är ett evigt stoj och stim på gatorna här så det är SÅ skönt att pausa i lägenheten som tack vare AC är sval och skön. 
 
(Vi orkade!)
 

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards