Alla inlägg den 3 augusti 2017

Av K G - 3 augusti 2017 18:46

     

Så är vi på plats! 
 
Allt med incheckning, flygning, pass/visumkontroll gick smidigt. Jag har gott resesällskap! 
 
Vi kom ut från terminalen  till en luftfuktighet och värme som efter en hel dag på resande fot kändes som lite "lök på laxen". Det var beställt en car-service som skulle köra oss till Upper East-side där lägenheten ligger och när den hittat oss så kunde vi sjunka ner i svala säten och AC. 
 
Vi var inne i stan strax före 15 (allt blir nu i "här"-tid) och vi släpptes av utanför foajén. Minuter senare kom Fredrik från jobbet för att ta emot och låsa upp. Stor glädjestund där på trottoaren men vi saknar alla våra stora-barn/syskon så det är delat att ha kommit fram. Men eftersom vi redan vet när vi ses igen så ska det nog gå bra det här! 😊
 
Lägenheten är inte stor men mycket trevlig och ligger så att man enkelt kan ta sig över Manhattan. 22:a våningen utmanar min höjdrädsla 🤣
 
Det är promenadavstånd till Central Park så det blir nog första utflykten imorgon/idag. 
 
Några hållpunkter har vi också, lite läkarbesök för barnen, få social-security number, ordna med nya mobilabonnemang mm mm. 
 
Ett restaurangbesök med lite wi-fi orkade/hann vi med innan vi avslutade med lite vänd-tia i lägenheten. Har en del "on-going" grejer på gång som inte hann bli färdigt innan vi åkte, med Telia bl a,  så nu ska jag försöka fixa med det utan wi-fi och en telefon som det kostar 15kr/min att ringa ifrån. En telefonkö på 40 min blir då rätt så kostsam. 
 
Efter kortspelet somnade jag på sekunder. Kl var inte mer än 19-19.30. 
 
Klockan är nu 03.15 och jag är rätt så klarvaken och roar mig med lite nyttogrejer, förbereda text till bloggen   t ex🤣hoppas på lite trötthet igen inom kort, annars blir det en ny väldigt lång dag! 😴
 
Vi vill igen tacka alla underbara människor som hjälpt oss och tagit hand om oss innan vi reste. Många har också erbjudit sin hjälp på olika sätt. Goda vänner är guld värt!
Barnen är med och hälsar till familj och kompisar! 
 
Ett PS kl 12.50: nu har vi gjort Times Square och gått o gått hela dan, i 30 C. Ett wi-fi stopp på sval restaurang sitter fint!
 
 

Presentation

Här är vår resa!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards